قیمت بلیت ورزشگاه آزادی ۱۰ برابر شد

قیمت بلیت استادیوم آزادی نسبت به قبل از کرونا افزایش عجیبی را تجربه کرده است

به نظر می‌رسد یک جوان برای تماشای مسابقه محبوب تیمش در مجموع باید چیزی حدود 200هزار تومان هزینه کند!

مدت‌ها بود که تماشاگران فوتبال به خاطر شیوع کرونا اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را نداشتند و تشنه دیدن فوتبال از نزدیک بودند؛ اتفاقی که هفته گذشته بالاخره در استادیوم آزادی برای هواداران استقلال رخ داد و این هفته نیز قرار است پرسپولیسی‌ها به آزادی بروند.

فروش بلیت‌ها که به صورت محدود و با روش آنلاین انجام می‌شد، به قیمت ۵۰، ۷۰ و ۱۰۰هزار تومان صورت گرفت. روز دوشنبه نیز اعلام شد که تماشای دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان از سری رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی قیمتی معادل ۵۰، ۸۰ و ۱۰۰هزار تومان خواهد داشت؛ اعدادی که نسبت به قبل از ممنوعیت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا که به حدود ۲۲ ماه قبل بازمی‌گردد، رشد عجیب‌وغریبی داشته است.

شاهد اعلام قیمت بلیت تماشای دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و نساجی و نیز پرسپولیس و صنعت نفت آبادان با قیمت کف ۵۰هزار تومان و سقف ۱۰۰هزار تومان هستیم، می‌توان گفت که قیمت بلیت تماشای مسابقات در ورزشگاه آزادی ۱۰ برابر شده است

قبل از شیوع ویروس کرونا که شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های کشور به منظور تماشای مسابقات فوتبال بودیم، مبلغ خرید بلیت در مسابقات باشگاهی ۵ و ۱۰هزار تومان بود و برای جایگاه‌های بهتر به 20هزار تومان هم می‌رسید و حال که شاهد اعلام قیمت بلیت تماشای دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و نساجی و نیز پرسپولیس و صنعت نفت آبادان با قیمت کف ۵۰هزار تومان و سقف ۱۰۰هزار تومان هستیم، می‌توان گفت که قیمت بلیت تماشای مسابقات در ورزشگاه آزادی ۱۰ برابر شده است.

یکی از دلخوشی‌های مردم در کشور به ویژه برای قشر جوان، حضور در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات فوتبال بود و افزایش سرسام‌آور قیمت بلیت تماشای مسابقات می‌تواند به عنوان اهرمی بازدارنده نسبت به حضور افرادی باشد که تمایل بسیاری برای حضور در ورزشگاه دارند، اما از توان مالی لازم برخوردار نیستند.

افرادی که همواره در ورزشگاه‌های کشور برای تماشای مسابقات فوتبال حضور پیدا می‌کنند، عموما از طبقه متوسط و بعضا ضعیف به لحاظ مالی و اکثرا هم جوانان بین ۱۴ تا ۳۰ سال هستند. بر این اساس افزایش ۱۰برابری قیمت بلیت در ورزشگاه آزادی برای این قشر خبر خوبی نخواهد بود و به طور حتم اگر یکی از اهداف ورزش ایران سرگرم‌کردن جوانان با حضور آنها در ورزشگاه‌هاست، باید در رابطه با قیمت بلیت چاره‌اندیشی شود و راهکارهای لازم مدنظر قرار گیرد.

شاید راهکار بهتر این باشد که اینکه قیمت بلیت برای برخی سکوها حتی به بیش از ۱۰۰هزار تومان افزایش یابد و افرادی که توان پرداخت بلیت بیشتر را نیز دارند، در این سکوها حاضر شوند و از سوی دیگر با توجه به این افزایش قیمت، قیمت بلیت برای دیگر سکوها به کمتر از ۵۰هزار تومان کاهش یابد

این قیمت بلیت‌ها در شرایطی اعلام شده که هر فرد برای تماشای بازی تیم محبوبش علاوه بر وقت باید هزینه‌های دیگری را هم صرف کند. شاید اگر بلیت صد هزار تومانی را برای یک تماشاگر در نظر بگیریم، باید صد هزار تومان هم برای ایاب و ذهاب و تغذیه‌اش کنار بگذاریم. دیدن یک مسابقه فوتبال در استادیوم آزادی با این وضعیت برای یک جوان هر بار 200هزار تومان آب می‌خورد.

شاید راهکار بهتر این باشد که اینکه قیمت بلیت برای برخی سکوها حتی به بیش از ۱۰۰هزار تومان افزایش یابد و افرادی که توان پرداخت بلیت بیشتر را نیز دارند، در این سکوها حاضر شوند و از سوی دیگر با توجه به این افزایش قیمت، قیمت بلیت برای دیگر سکوها به کمتر از ۵۰هزار تومان کاهش یابد تا افرادی که تمکن مالی کمتری دارند، امکان حضور در ورزشگاه برای آنها از نظر مالی فراهم شود و از این دلخوشی شیرین محروم نمانند.

درنهایت اینکه اگر از سوی متولیان امر تدابیر لازم اندیشیده نشود و نسبت به حضور طبقه متوسط و ضعیف کشور از نظر مالی در ورزشگاه‌ها به راهکار مناسب نرسند، فوتبال دیدن و حضور در ورزشگاه نیز به یک اتفاق دست‌نیافتنی برای بسیاری از علاقه‌مندان تبدیل خواهد شد و افرادی که از توان مالی لازم برخوردار نیستند و همواره پای ثابت حضور در ورزشگاه‌ها به ویژه برای تماشای دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس بوده‌اند، رنگ سکوهای آزادی را به چشم نخواهند دید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.