من وزیر استقلال و پرسپولیس نیستم!

به نظر می‌رسد وزیر ورزش نمی‌خواهد تحت تاثیر حاشیه‌های 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت قرار بگیرد

برخلاف دوره قبلی وزارت ورزش، گویا سجادی خیلی علاقه‌ای به ورود به مسائل فوتبالی به ویژه مسائل مربوط به استقلال و پرسپولیس ندارد.

با اینکه سال‌ها از شعار و وعده درباره خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذرد،‌ اما همچنان به صورت قانونی این دو باشگاه که جزو پرطرفدارترین تیم‌های قاره کهن به حساب می‌آیند، تحت مالکیت مشترک وزارت ورزش و جوانان هستند. همین باعث شده تا همیشه ناخودآگاه به محض اینکه اتفاقی برای این دو باشگاه رخ می‌دهد، مسئولان، مربیان، بازیکنان و هواداران مرجع را وزارت ورزش بدانند. البته که اکثرا در جریان اتفاقات منفی وزارت ورزش متحمل هجمه‌های زیادی شده و حتی کار به تجمع جلوی در وزارتخانه هم کشیده است.

در این میان در دوره‌های قبلی شاهد بودیم که وزرا به صورت مستقیم به موضوعات حاشیه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ورود می‌کردند، اما حالا سجادی با اظهارنظرهای اخیر خود نشان داده که می‌خواهد جلوی این جریان بایستد و از دست حاشیه‌های سرخابی‌ها راحت شود.

وزیر ورزش در مصاحبه اخیر خود وقتی با سوالاتی درخصوص استقلال و پرسپولیس مواجه شد، اینطور پاسخ داد: «من کوچک همه شما، به عنوان وزیر ورزش و جوانان همه ایران هستم، نه وزیر ورزش استقلال و پرسپولیس؛ ولی وظیفه ما این است که از این دو تیم حمایت کنیم. چون پرطرفدار هستند و همه چشم امید به موفقیت اینها بسته‌اند. ما هر دو تیم را به همراه ورزش کشور به یک چشم می‌بینیم. من خودم ورزشی هستم. قواره‌‌های بازی را هم بلد هستم. بارها هم عرض کردم هواداران پرسپولیس و استقلال به وزارت خودشان اعتماد کنند. باز هم می‌گویم به وزارت ورزش و جوانان اعتماد کنند.»

من کوچک همه شما، به عنوان وزیر ورزش و جوانان همه ایران هستم، نه وزیر ورزش استقلال و پرسپولیس؛ ولی وظیفه ما این است که از این دو تیم حمایت کنیم. چون پرطرفدار هستند و همه چشم امید به موفقیت اینها بسته‌اند

البته که سجادی به شدت علیه گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس موضع گرفت و به او کنایه زد: «می‌خواهم این اطمینان را به همه بدهم که اصلا مسائل هیأت مدیره پرسپولیس هیچ نقشی در مسائل فنی و نتیجه‌گیری تیم ندارد. چون هر اقتداری که یک مدیرعامل بخواهد آقای صدری دارد و هر اختیاری بخواهد او دارد. کاملا با هم هماهنگ هستیم و در آخرین جلسه‌ای که در خدمتش بودم، به او گفتم که به من نظر بدهید. مثل زمانی که با استعفای مدیرعامل قبلی موافقت کردید، بنده مخالف بودم، اما هیأت مدیره موافقت کرد. هیأت مدیره از من خواهش کرد که استعفای مدیرعامل قبلی را بپذیرم. به زور که نمی‌شود من مقابل هیأت مدیره بایستم. خواهش می‌کنم مسائل فنی تیم را بعضی‌ها بی‌خودی به مسائل مدیریتی ربط ندهند. کجای دنیا نتایج فنی یک تیم به مدیریت مربوط می‌شود که اینجا مربوط شود؟ اینها بهانه است و خواهش می‌کنم جامعه ورزش وارد این حاشیه‌ها نشوند.»

به نظر می‌رسد بهترین راه سجادی برای اینکه همواره در جمع خبرنگاران درگیر سوالات فوتبالی نشود و مجبور نباشد به کوچک‌ترین حاشیه‌های سرخابی‌ها پاسخ دهد این است که خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را از حالت شعار و وعده تبدیل به واقعیت کند.

سجادی که اصرار داشت نباید نتایج تیم‌های استقلال و پرسپولیس به وزارت ورزش و حتی مدیران باشگاه ارتباط پیدا کند، بار دیگر روی این موضوع تاکید کرد: «در ورزش قرار نیست همه ببرند، پس کی قرار است مساوی کنیم؟ کی قرار است تیم ببازد؟ در ورزش بالاخره برد و باخت وجود دارد و همیشه مساوی نداریم. امیدوارم با فرهنگ‌سازی هم ظرفیت باخت داشته باشیم، هم ظرفیت تساوی و هم ظرفیت برد؛ اینها زیبایی‌های ورزش هستند و مهم آن اتفاقی است که ما با داشتن یک باشگاه نور امید را به هم‌میهنان عزیزمان می‌تابانیم. وقتی هواداران به استادیوم می‌آیند و یک تیم را تشویق می‌کنند، هیجان‌شان تخلیه می‌شود. اینها خوبی‌های ورزش است. امیدوارم با یک باخت حال‌مان بد نشود و از همه هواداران عزیز به ویژه هواداران دو تیم پایتخت پرسپولیس و استقلال که یار و یاور وزارت ورزش هستند، می‌خواهم که کادر مدیریتی و هیأت مدیره هر دو باشگاه را حمایت کنند و اجازه بدهند مسائل مدیریتی در جای خودش اتفاق بیفتد و مسائل فنی هم سر جایش خودش؛ اینها را به هم گره نزنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.