خروج کشور از وضعیت «قرمز» کرونایی پس از ۲۸۹ روز

وضعیت شهرستان‌ها؛ نارنجی، زرد و آبی

برای نخستین‌بار  شهر قرمز نداریم. نقشه جدید رنگ‌بندی کشور از خروج همه شهرها از وضعیت قرمز خبر می‌دهند. پس از 289 روز و با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون هیچ شهری در وضعیت قرمز قرار ندارد. شهرهای ایران آخرین‌بار در 24بهمن 99 در آستانه شروع خیز چهارم چنین شرایطی را تجربه کرد. اگرچه نباید از تاثیر واکسیناسیون در شرایط حاکم بر نقشه رنگ‌بندی شهرها غافل شد.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای قرمز را صفر و نارنجی‌ها را 22 شهرستان اعلام می‌کند. البته 207شهرستان رنگ زرد دارند و 219شهرستان هم آبی

واکسیناسیونی که طبق آمارهای ارایه‌شده حالا به 104میلیون و 284هزار و 578 دوز در کشور رسیده است. در تجزیه‌و‌تحلیل دوزهای تزریقی کشور و با استناد به اطلاعات وزارت بهداشت باید گفت تاکنون ۵۷میلیون و ۲۴۸هزار و ۱۳ نفر دوز اول، ۴۶ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر دوز دوم و ۹۲۱ هزار و ۴۴۰ نفر دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. در بخش ابتلا هم کاهش آمارها محسوس است، به طوری که امروز چهارهزارو 384 بیمار جدید شناسایی شده‌اند و تنها 720 نفر کارشان به بستری کشیده است. 

در غیاب وضعیت قرمز برخی شهرها رنگ نارنجی را برای خود در نقشه جدید رنگ‌بندی کشور انتخاب کردند. اشنویه، پیرانشهر، چرداول، بیرجند، طبس، فردوس، بردسکن، گناباد، طارم، دامغان، شاهرود، زابل، ممسنی، زرند، سیرجان، شهربابک، کهگیلویه، پلدختر، بافق، بهاباد، خاتم و  مهریز وضعیت نارنجی دارند.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای قرمز را صفر و نارنجی‌ها را 22 شهرستان اعلام می‌کند. البته 207شهرستان رنگ زرد دارند و 219شهرستان هم آبی. اگرچه براساس آمار وزارت بهداشت تا روز گذشته چهارم آذرماه، بیماران کووید 6میلیون و 97هزار و 627 نفر بودند. البته شمار جانباختگان هم ۱۲۹هزار و ۳۷۶ نفر بود. اگرچه تاکنون  ۵میلیون و ۸۳۰هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.