۶۰درصد معتادان کشور در تهران هستند

شهردار تهران می‌گوید ۶۰درصد معتادان در تهران هستند و شهرداری باید خود را در قبال معتادان مسئول بداند

تحول همزمان در روح و جسم پایتخت ضروری است و به گفته شهردار تهران، هویت‌سازی برای شهر بسیار مهم است و باید مسیری دنبال شود تا مردم بیایند پرچم تغییر و تحول را به دست بگیرند. زاکانی می‌گوید: «شهرداری نیز یک نهاد خدمتگزار اجتماعی است و باید تحول را در قالب روح و جسم شهر توأمان دنبال کنیم.»

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در نشستی با رئیس فدراسیون کشتی با تاکید بر این نکته که شهر ما شهری است که غیر از پایتخت‌بودن هویت دیگری ندارد، گفت: «با شهری مواجه هستیم که هر گوشه آن را که نگاه می‌کنیم نیازمند تغییر و تحول است و به تعبیر رهبر انقلاب، تهران یک کشور است.»

به گفته زاکانی شهرداری تهران نیز برای خود مشکلاتی دارد، اما اساس و کاری که ما دنبال می‌کنیم، بر اساس شعار خود «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» شهر تهران را با ادعایی بزرگ به الگویی جهانی تبدیل کنیم که از آن سر دنیا نیز تهران را به این هویت بشناسند. نکته دوم می‌خواهم ناظر به مردم صحبت کنم و  توجه ما به این است مسیری را برویم که خود مردم بیایند پرچم تغییر و تحول را به دست بگیرند و شهرداری نیز یک نهاد خدمتگزار اجتماعی باشد و باید تحول را در قالب روح و جسم شهر توأمان دنبال کنیم.

از ۲۱هزار معتاد در سراسر کشور، ۶۰درصد آن در تهران هستند که یک‌هزار نفر آنها از بانوان‌اند و در ادامه معضلات اجتماعی نیز باید بگویم ۳۰هزار زندانی داریم که خانواده آنها در تهران زندگی می‌کنند

تحول تهران بر مدار محله و مسجدداری

زاکانی گفت برای ما مهم است که هویت شهر خودمان را بسازیم تا هر کس از سراسر دنیا تهران را به آن هویت بشناسد و اگر بتوانیم سبک زندکی ایرانی-اسلامی را ایجاد کنیم، به شدت گسترش پیدا می‌کند و جنبه اساسی آن این است که مانند انقلاب که چشم جهانیان را خیره کرد، اسلام را در مقام عمل بتوان روی زمین دید.

به گفته شهردار تهران برای این مقصود هدف در مدیریت شهر این است فعالیت بر مدار محله و مسجدداری شکل بگیرد و در این زمینه هر وظیفه‌ای بر عهده شهرداری باشد، بی‌دریغ در جهت توسعه فعالیت به کار خواهد گرفت.

زاکانی با تاکید بر این نکته که به شدت نسبت به مسئولیت‌های خود احساس وظیفه می‌کنیم و  وظایف بزرگی داریم، گفت: «از ۲۱هزار معتاد در سراسر کشور، ۶۰درصد آن در تهران هستند که یک‌هزار نفر آنها از بانوان‌اند و در ادامه معضلات اجتماعی نیز باید بگویم ۳۰هزار زندانی داریم که خانواده آنها در تهران زندگی می‌کنند.»

مساجد، پایگاه اساسی ساماندهی معتادان متجاهر می‌شود

به گفته شهردار تا به امروز شهرداری به عنوان مثال با معضلی به نام معتاد متجاهر کاری نداشت و نسبت به آنها می‌گفتند اینها را به حال خود رها کنید و کاری به آنها نداشته باشید و این نیز سبکی زندگی است که آنها دنبال می‌کنند، اما اعتقاد ما این است که آنها خواهر، مادر، برادر و پدران ما هستند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، زاکانی در خاتمه تاکید کرد: «شهرداری وارد میدان شده است و خود را مسئول می‌داند و شهرداری پای کار است تا معتادان متجاهر را ساماندهی کند و 5-4 سال پای آنها بماند، زیرا زمانی که معتاد پاک می‌شود، باید دست آن به دست فردی برسد که داخل مسجد است تا از او صیانت شود و مسجد برای ما رکن است. در محور فعالیت‌های اجتماعی ۵۲ فعالیت تعریف کردیم تا مساجد با هم رقابت کنند و برای این اقدام‌ها نیاز به الگو داریم که مسجد جامع صفا نیز یکی از این الگوهاست.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.