تنش در جامعه داوری به‌خاطر VAR!

بعد از نامه برخی داوران به رئیس‌جمهوری در خصوص کمک داور ویدیویی، موافقان و مخالفان در دو جبهه قرار گرفتند

در حالی که از داوران لیگ برتری درصدد حل شدن مشکلات خود با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری بودند، برخی دیگر این نامه را جعلی می‌دانند!

با پیگیری‌های چند داور لیگ برتری از جمله موعود بنیادی‌فر، نامه‌ای از سوی داوران فوتبال ایران به رئیس‌جمهوری ارسال شد که در آن تعدادی از داوران فوتبال ایران خواستار حضور VAR در فوتبال ایران با دخالت مستقیم رئیس‌جمهوری شدند. البته این نامه نکات دیگری را هم در دل خود جای داده که در واقع گلایه از فدراسیون فوتبال است.

داوران در حالی درخواست خود را به‌صورت مستقیم برای وزارت ورزش و رئیس‌جمهوری فرستاده‌اند که کمیته داوران و دپارتمان داوری را نادیده گرفته‌اند. همین باعث شده تا برخی از داوران فعلی و قدیمی علیه گروهی که این نامه را ارسال کردند، موضع بگیرند.

حسین عسگری، کارشناس داوری و مسئول اسبق دپارتمان داوری در واکنش به این نامه می‌گوید: «آیا رئیس‌جمهوری آنقدر فرصت دارد که سراغ VAR و ورود آن برود؟ رئیس‌جمهوری کشور مشغله‌های سیاسی و داخلی بسیار زیادی دارد اما با یک نامه ساختگی می‌خواهند فضا را به سمت‌وسویی ببرند که اشتباهات داوری در هفته گذشته به چشم نیاید. حداقل اگر می‌خواهند یک نامه ساختگی درست کنند قواعدش را رعایت کنند و تنظیم آن را به کسی بدهند که بداند تاریخچه VAR چیست. مردم این همه گرفتاری و مشکل دارند اما این آقایان همه چیز را به سخره گرفته‌اند. VAR فقط 4 سال است که به عرصه فوتبال دنیا وارد شده و در جام‌جهانی روسیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت. آیا کذب‌تر از این داریم؟»

از سوی دیگر موعود بنیادی‌فر، سردسته داورانی که پایه‌گذار ارسال نامه به رئیس‌جمهوری شده، درباره اقدام این گروه می‌گوید: «مگر کار نابه‌حقی انجام دادیم که بعضی افراد اینگونه نسبت به ما موضع گرفته‌اند؟ اگر VAR در همین بازی پرسپولیس و صنعت نفت وجود داشت، این همه هجمه روی داور ایجاد نمی‌شد. چیزی که ما می‌خواهیم، هم به نفع داوران است و هم به نفع فوتبال ایران. این کار، عملی خودجوش بوده و به نظرم ایرادی ندارد. به‌جز فغانی که آن هم در خارج از ایران و به‌خاطر جام جهانی، لایسنس VAR گرفته، هیچ‌کدام از داوران ما با وجود بین‌المللی بودن، نمی‌توانند در مسابقات رسمی مثل مقدماتی جام جهانی یا لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کنند. این برای داوری ایران بد است و ما چیزی جز سربلندی داوری ایران در آسیا و جهان نمی‌خواهیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.