افتتاح نخستین خانه هلال ویژه ناشنوایان

طبق تاکیدهای رئیس جمهوری ، دو برنامه اساسی در هلال احمر دنبال می‌شود، یکی آموزش همگانی و دیگری ایجاد خانه‌های هلال

در دولت یازدهم و ‏دوازدهم ضمن احترام به استقلال این سازمان مردم‌نهاد، دولت همواره همراه و همگام با این جمعیت ‏مردم‌نهاد بوده است. حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد هدف دولت تدبیر و امید است که رئیس‌جمهوری پیش از پیروزی در انتخابات دوره یازدهم آن را به‌عنوان برنامه اساسی مطرح کرد و در دوران دولت یازدهم و دوازدهم نیز استمرار داشت. رشد کمی سازمان‌های مردم‌نهاد و حضور عینی‌تر آنان در جامعه نیز خود گواه اهمیت مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت یازدهم و دوازدهم است. در همین زمینه افتتاح یک‌هزارو٤٠٠ خانه هلال جمعیت هلال‌ احمر در سراسر کشور در بیست‌وچهارمین افتتاح بزرگ ملی را می‌توان درچارچوب این مهم تعریف کرد. در ادامه این افتتاحهای ملی نخستین خانه هلال ویژه ناشنوایان در اهواز راه اندازی شد.

توسعه خانه‌های هلال و ‏ارتقای سطح آموزش‌ همگانی امداد از اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر برای ارتقای تاب‌آوری جامعه به شمار می‌رود. در گذشته  شعب هلال‌احمر در شهرهای بزرگ و مراکز هلال‌احمر استان‌ها تنها مکان‌هایی برای فعالیتهای داوطلبانه به شمار می آمد اما شوق و اشتیاق جوانان و داوطلبان  برای شرکت در فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر مسئولان را به فکر تأسیس خانه‌های هلال‌احمر در دل شهرها و روستاهای کشور انداخت. در همین راستا خانه هلال ناشنوایان در شهر اهواز افتتاح شد.

طرح جامع خدمات معلولان در دستور کار

دکتر همایون یوسفی در آیین افتتاح اولین خانه هلال ناشنوایان کشور در اهواز با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای تصویب قانون حمایت از معلولان گفت:برای کمک به جامعه معلولان در کشور تلاش شد تا بسترهای قانونی آن را تهیه کنیم؛ چرا که اگر کاری بستر قانونی نداشته باشد حتی اگر در کوتاه مدت اقدامی صورت بگیرد به هر حال متوقف می شود ولی وقتی بستر قانونی وجود  داشته باشد برای آیندگان برجا خواهد ماند به همین دلیل ما از ابتدای مجلس دهم طرح جامع خدمات معلولان را در دستور کار قرار دادیم .وی در باره ایجاد خانه های هلال نیز گفت: طبق تاکیدهای رئیس جمهور ، دو برنامه اساسی در هلال احمر داریم یکی آموزش همگانی و دیگری ایجاد خانه‌های هلال است .

هدف؛ ۵‌هزار  خانه هلال

خانه‌های هلال از طریق آموزش به کاهش میزان خطرپذیری و افزایش تاب‌آوری کمک می‌کنند. مطابق با برنامه پنج‌ساله، جمعیت هلال احمر قرار است تعداد خانه‌های هلال باید به ۵‌هزار عدد برسد. فعالیت در خانه‌های هلال این است که این آموزش‌ها باکیفیت و اثربخش باشد، به همین دلیل بیش از آنکه جمعیت هلال‌احمر به افزایش تعداد خانه‌ها بپردازد، تلاش می‌کند خانه‌های موجود فعالیت کامل و اثربخش داشته باشند و پس از آن، خانه‌های جدید به شرط اطمینان از کارایی و اثربخشی احداث‌ و‌ اضافه شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.