اینترنت برای دانش‌آموزان امن می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش: وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبه‌روست، بنابراین سیم‌کارت شاد منتفی شد

تصمیم در مورد حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس به‌عهده ستاد ملی مقابله با کروناست، البته طبق مصوبه این هفته ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد به پیشنهاد وزارت بهداشت و وزارت کشور در مورد مناطقی که شرایط حاد دارند ستاد اختیاراتی را به مناطق تفیض کند.

حدود 20درصد یا بیشتر دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند و بقیه دانش‌آموزان غیرحضوری‌اند.اگر حضور این تعداد هم خطرناک باشد، کلاس‌های حضوری کنسل می‌شوند. اما مدارس باز هستند تا حلقه اتصال با معلمان و دانش‌آموزان برقرار باشد

وزیر آموزش‌وپرورش حضور دانش‌آموزان در مدارس را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اختیاری دانسته و گفت:«تهدید حضور در مدارس برای دانش‌آموزان بیشتر از تهدید سایر مکان‌ها برای دانش‌آموزان نیست.» به گفته محسن حاجی‌میرزایی معتقد است نهایت مراقبت از طرف مدارس صورت می‌گیرد.«گزارش متفاوتی در مورد بازگشایی مدارس و مخاطره‌ای که برای دانش‌آموزان ایجاد مشکل کند دریافت نشده است.» به باور وزیر آموزش‌وپرورش بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید منعطف بوده برای همین هیچ مشکلی برای دانش‌آموزان به وجود نمی‌آید.«حدود 20درصد یا بیشتر دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند و بقیه دانش‌آموزان غیرحضوری‌اند.» حاجی‌میرزایی تشخیص خطرناک بودن یا نبودن کلاس‌های حضوری را به عهده ستاد ملی مقابله با کرونا دانسته و گفت:«اگر حضور این تعداد هم خطرناک باشد، کلاس‌های حضوری کنسل می‌شوند. اما مدارس باز هستند تا حلقه اتصال با معلمان و دانش‌آموزان برقرار باشد.» به گفته وزیر آموزش‌پرورش باز بودن مدارس کمک می‌کند تا جریان آموزش کنترل و مدیریت شود و اطمینان خاطر ایجاد شود تحصیل و آموزش دانش‌آموزان بدون مشکل ادامه دارد.

یکی، دو هفته آینده مشکلات شبکه شاد حل خواهد شد

سرعت اینترنت پایین نیست

وزیر آموزش‌وپرورش شبکه شاد را رایگان اعلام کرد.«شاد برای کسانی که در این بستر فعالیت می‌کنند رایگان است. اگر مشکلی وجود دارد اعلام کنید.» حاجی‌میرزایی درباره پایین بودن سرعت اینترنت هم گفت: «سرعت پایین نیست.» به گفته وزیر حدود 197هزار معلم آموزش‌وپرورش آموزش‌یار و حق‌التدریسی هستند که شکل‌گیری کلاس‌های‌شان یکی، دو هفته طول می‌کشد. به باور وزیر بخشی از مشکلات اینترنت به این موضوع برمی‌گردد، البته بخشی هم مربوط می‌شود به تقویت زیرساخت‌های فنی که نیاز دارد ظرفیتش سه‌برابر شود.«به تمام مشکلاتی که در مورد شبکه شاد است رسیدگی می‌شود.» به گفته حاجی‌میرزایی شاد شبکه‌ای بومی است که می‌خواهد 550هزار کلاس درس را مدیریت کند، بنابراین ممکن است در بعضی ساعات با مشکلاتی روبه‌رو باشد که با مدارا و به مرور زمان این مشکلات حل خواهند شد، هرچند هر روز حجم مشکلاتی این شبکه کمتر می‌شود.«شبکه شاد بار وسیعی را پوشش می‌دهد و با وجود آزمایش‌های مختلف حالا در میدان واقعی کارایی‌ها و مشکلاتش آشکار شده و طی یکی، دو هفته آینده حل خواهند شد.» وزیر آموزش‌وپرورش سیم‌کارت شاد را وظیفه وزارتخانه نداسته و گفت:«قرار نبود ما انجام دهیم. بعضی اپراتورها مدعی شدند، می‌توانند سیم‌کارت شاد تولید کنند، البته وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبه‌روست و نمی‌تواند این کار را انجام بدهد.» حاجی‌میرزایی ارائه سرویس‌های ایمن را راهکار این مشکل دانست.«سیم‌کارت شاد منتفی است. تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شده که دانش‌آموزان بتوانند در قالب بسته‌هایی از اینترنت ایمن استفاده کنند.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.