کودک گمشده به آغوش خانواده بازگشت

این کودک که در شهرقدس گم شده بود، دارای مشکلات روانی است

یک کودک 9 ساله که در خیابان سرگردان بود، به خانواده‌اش تحویل داده شد. این کودک دارای مشکلات روانی بود و از شرق تهران بدون اطلاع از خانه خارج شده و توسط اتوبوس به شهرقدس آمده بود.

سرهنگ غلامعلی نعمتی آزاد جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان قدس درباره جزئیات این پرونده گفت: «به دنبال تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش یک کودک در حوزه کلانتری ۱۳ ابریشم، بلافاصله واحد گشت انتظامی به موقعیت مورد نظر اعزام شدند. در ادامه مشخص شد که کودکی حدودا ۹ ساله دارای اختلالات روانی با حالتی بسیار نگران در جست‌وجوی والدین خود است. بنابراین نسبت به انتقال او به مقر انتظامی اقدام شد. به محض انتقال این دختربچه به مقر کلانتری با توجه به مشکلات روانی این کودک و استرس شدید حاکم شده، عملا او هیچ‌گونه اطلاعات کمکی از محل سکونت و یا مشخصات شناسنامه‌ای به ماموران ارایه نمی‌کرد. از این‌رو بلافاصله مسئول واحد مشاوره و مددکاری و نیز تجسس کلانتری با هدایت رئیس کلانتری نسبت به جست‌وجو در بانک‌های اطلاعاتی و سامانه فقدانی‌های ناجا به منظور پیدا کردن سرنخی از والدین این کودک اقدام کردند.»

نجات کودک

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان قدس با اشاره به تلاش‌های چند ساعته سه نفر از ماموران این کلانتری و برقراری بیش از ۳۲ تماس تلفنی با مقرهای مختلف انتظامی و اشخاص افزود: «با سرنخ‌های به دست آمده مشخص شد گزارش فقدان این کودک در کلانتری ۱۲۸ تهران نو در شرق تهران بزرگ ثبت شده است. با همکاری ماموران کلانتری مذکور شماره تماس والدین این کودک دریافت شد. ضمن تماس تلفنی نسبت به هدایت او به مقر کلانتری ۱۳ ابریشم به منظور احراز هویت و طی مراحل قانونی اقدام شد.»

این مقام انتظامی گفت: «با مراجعه والدین و احراز هویت مشخص شد این کودک بدون اطلاع خانواده از خانه خارج شده بود. او با توجه به نزدیکی محل سکونت با ایستگاه اتوبوس، سوار بر اتوبوس شده و پس از رسیدن به پارک سوار آزادی مجددا سوار اتوبوس‌های شهرقدس می‌شود. در شهرقدس پیاده و نهایتا به کلانتری دلالت داده می‌شود.»

نعمتی در پایان افزود: «بسیار خرسند هستم که با تلاش مستمر همکاران پلیس این کودک به خانواده خود تحویل داده شد و والدین او که چندین ساعت در نگرانی شدید قرار داشتند، مجددا لبخند را بر صورت آنها مشاهده کردیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.