ورود VAR؛ خوش‌شانسی یا بدشانسی برای پرسپولیس؟

با اعلام AFC از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از داور ویدیویی استفاده می‌شود

برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا، در دیدار پرسپولیس و پاختاکتور ازبکستان تکنولوژی VAR مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش از این اعلام شده بود که VAR در مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا استفاده خواهد شد که در نهایت امروز به صورت رسمی AFC این موضوع را تایید کرد. بدین ترتیب از مرحله یک‌چهارم نهایی، تکنولوژی داور ویدیویی برای اولین بار وارد لیگ قهرمانان آسیا می‌شود و در صحنه‌های حساس و سخت به کمک داوران خواهد آمد.

چند سالی است که از این تکنولوژی در رقابت‌های بین‌المللی و حتی لیگ‌های اروپایی استفاده می‌شود، اما در لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار AFC اقدام به استفاده از VAR کرده است.

حالا نمی‌دانیم باید این خبر را یک خوش شانسی برای پرسپولیس تلقی کنیم که به اندازه قبل نباید نگران اشتباهات داوری باشد و یا این اتفاق یک بدشانسی برای شاگردان گل‌محمدی خواهد بود. در همین بازی با السد قطر خیلی از کارشناسان داوری اعتقاد داشتند نورالهی روی بازیکن حریف در زمانی که بازی با تساوی بدون گل در جریان بود، مرتکب خطای پنالتی شده؛ صحنه‌ای که اگر VAR در این بازی مورد استفاده قرار می‌گرفت، می توانست به ضرر پرسپولیس باشد و به طور کلی سرنوشت بازی را تغییر دهد.

بر اساس اتفاقاتی که در بازی رخ خواهد داد، باید دید که وجود VAR چقدر به کار داور مسابقه خواهد آمد. در هر صورت پرسپولیسی‌ها می‌توانند امیدوار باشند که تصمیمات سرنوشت‌ساز داور به ضرر آن‌ها نخواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.