جدال سرخابی‌ها با جنوبی‌ها در پیش‌دربی

 استقلال و پرسپولیس می‌خواهند با بهترین شرایط و کسب پیروزی خودشان را برای دربی پایتخت آماده کنند

هفته هفتم با جدال سرخابی‌ها و نفتی‌ها و البته چالش سپاهان برابر نساجی برای حفظ صدر جدول نگاه خیلی از فوتبالدوستان را به خود جلب خواهد کرد.

شاید از همین حالا خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر کشور انتظار رویارویی استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم را می‌کشند، اما اختلاف یک امتیازی سرخابی‌ها در جدول باعث شده تا هفته پیش از دربی هم برای هواداران این دو تیم از اهمیت دوچندانی برخوردار باشد. روز دوشنبه هفته هفتم لیگ برتر با برگزاری 5 دیدار آغاز می‌شود و 3 دیدار نیز روز سه‌شنبه انجام خواهد شد.

نفت آبادان-استقلال؛ دوئل جذاب مجیدی و منصوریان

تقابل مجیدی و منصوریان دیدنی خواهد بود. استقلال برای قطع نوار تساوی‌ها، برد می‌خواهد و منصوریان هم برای ادامه کارش در لیگ برتر باید از استقلال امتیاز بگیرد

استقلال سه هفته است که رنگ برد را ندیده و هفته گذشته هم به بازیکنان خارجی این تیم اجازه حضور در میدان داده نشد تا استقلال بدون دو مهاجم خارجی خود در میدان حاضر شود. با این‌حال فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد دل هواداران را به‌دست بیاورد باید روند نتیجه‌گیری تیمش را تغییر بدهد زیرا حواشی در فوتبال ایران همیشه بوده، هست و خواهد بود. هواداران استقلالی امیدوارند تیم محبوب‌شان در این فصل، قهرمان لیگ شود و برای رسیدن به این مهم بهتر است مجیدی بیش از گذشته تمرکزش روی موارد فنی باشد. البته هنوز مشکل حضور دو بازیکن خارجی برای این هفته هم حل نشده است؛ احتمال دارد این دو بازیکن خارجی استقلال بازهم در آبادان فقط تماشاگر بازی تیم‌شان باشند. استقلال هفته گذشته مقابل تیم قلعه‌نویی متوقف شد و این هفته هم باید با یک مربی استقلالی دیگر یعنی علیرضا منصوریان روبه‌رو شود. نفت آبادان به اندازه گل‌گهر نه پول دارد نه مهره‌ اسمی و در حال حاضر فقط با 4 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ ایستاده است. صنعت نفت هم اگر می‌خواهد در لیگ برتر ماندگار شود باید تغییر اساسی در نتیجه‌گیری و روند بازی تیمش ایجاد کند. نفتی‌ها هفته گذشته در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس شکست خوردند و این هفته هم در خانه، کار سختی دارند. بخصوص اینکه برخلاف تصور بازهم مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها تا لحظه نوشتن این گزارش صادر نشده بود و احتمالا نفت آبادان از داشتن هواداران پرحرارت خود در ورزشگاه محروم خواهد بود و آبی‌پوشان در برزیل ایران در ورزشگا خالی به میدان خواهند رفت.

تقابل مجیدی و منصوریان دیدنی خواهد بود. استقلال برای قطع نوار تساوی‌ها، برد می‌خواهد و منصوریان هم برای ادامه کارش در لیگ برتر باید از استقلال امتیاز بگیرد. این مسابقه قبل از دربی برگزار می‌شود نتیجه‌اش می‌تواند روی شرایط روحی و روانی بازیکنان در آستانه بازی با پرسپولیس تاثیر زیادی داشته باشد.

پرسپولیس – نفت مسجدسلیمان؛ یحیی دنبال سبقت از استقلال

سرخپوشان تهرانی هفته گذشته دو گل به نفت آبادان زدند اما داور فقط یکی از آنها را محاسبه کرد! از سویی دیگر جدل رسانه‌ای گل‌محمدی، سرمربی تیم با وزیر ورزش هم از دیگر نکات قابل توجه حواشی هفته گذشته پرسپولیس بود

سرخپوشان تهرانی هفته گذشته دو گل به نفت آبادان زدند اما داور فقط یکی از آنها را محاسبه کرد! از سویی دیگر جدل رسانه‌ای گل‌محمدی، سرمربی تیم با وزیر ورزش هم از دیگر نکات قابل توجه حواشی هفته گذشته پرسپولیس بود. با این‌حال پرسپولیس آرام‌آرام خود را به جمع مدعیان و رده چهارم جدول لیگ رسانده‌ است. پرسپولیس قبل از دربی باید تیم سختکوش اما پرحاشیه نفت مسجدسلیمان را شکست بدهد. نفتی‌ها از ابتدای فصل مدام به‌دلیل مشکلات مالی گلایه و اعتراض دارند. برخی بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم می‌گویند شرایط مالی آنها نیز خیلی مناسب نیست و آنها نیز هنوز مدیرعامل خود را نشناخته‌اند. به هر‌حال شاگردان گل‌محمدی تلاش خواهند کرد تا با برد به دربی روز شنبه آینده پایتخت با استقلال برسند. نکته جالب و مشترک هر دو تیم این است که هر دو باشگاه به روند داوری‌ها علیه خود در لیگ معترضند.

سپاهان – نساجی؛ طلایی‌پوشان به فکر حفظ صدر

صدرنشین مسابقات برای حفظ صدر باید از سد تیم سختکوش نساجی عبور کند. نساجی فقط یک برد در هفته اول مسابقات داشته و بعد از آن دیگر برنده نشده است. برخی از کارشناسان معتقدند که سپاهان یکی از بهترین تیم‌های این فصل مسابقات است و فوتبال تاکتیکی و خوبی را به نمایش می‌گذارد. خط دفاع و دروازه‌بان نساجی روز سختی در اصفهان خواهند داشت. یک امتیاز، هدف اول نساجی در اصفهان خواهد بود ولی سپاهان دوست ندارد بازهم امتیاز از دست بدهد و می‌خواهد همچنان در صدر باقی بماند. هواداران استقلال و پرسپولیس و دیگر تیم‌های مدعی امیدوارند نساجی در این بازی دست خالی از میدان خارج نشود. نساجی با 7 گل خورده به همراه فولاد بدترین خط دفاع لیگ را تا پایان هفته ششم کسب کرده است و بسته نگه‌داشتن دروازه سخت‌ترین کار نساجی در اصفهان خواهد بود. سپاهان به‌خوبی می‌داند حداقل 4 تیم مدعی در تعقیب این تیم هستند.

*دوشنبه ۸ آذر

پیکان – گل‌گهر سیرجان ساعت 15

نفت آبادان – استقلال ساعت 16

سپاهان – نساجی مازندران ساعت 16

مس رفسنجان – هوادار تهران ساعت 16

پرسپولیس – نفت مسجدسلیمان ساعت 18

*سه‌شنبه ۹ آذر

پدیده مشهد – فجر شیراز ساعت 15

آلومینیوم اراک – ذوب‌آهن اصفهان ساعت 15

فولاد خوزستان – تراکتور تبریز ساعت 16

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.