از قاچاقچی و سارق تا متجاوز و مزاحم

گزارش «شهروند» از عملیات شبانه پلیس پایتخت در طرح دستگیری 389 مجرم

شرارت،سرقت،تجاوز،قاچاق مواد مخدر و مزاحمت در پرونده شان دارند. 389 مجرمی که در مدت 15 ساعت در عملیات‌های پلیسی پایتخت دستگیر شدند. از ساعت 16 روز یکشنبه تا 7 صبح دوشنبه، ۱۲۵ محله مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت. قهوه خانه‌ها، سفره خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، بوستان‌ها و تفرجگاه ها همه در تیررس پلیس بود تا این مجرمان دستگیر شوند.

صبح دوشنبه همه این 389 متهم در مقر پلیس فاتب دست بسته به صف شده بودند.

در میان  این صف طولانی، مجرمانی هم به چشم می‌خوردند که با وجود تعهد‌های قبلی، باز هم دست از اقدامات مجرمانه خود برنداشته بودند.دیگر از قدرت­نمایی‌های پوچ و توخالی خبری نیست همه زنجیروار کنار هم نشسته‌اند . سکوت کرده‌اند و گردن کج. آن‌قدر دستگیر شده‌اند و به زندان رفته‌اند که چهره آشنا زیاد می‌بینند. گاهی به نشان سلام علیک با هم­قطارانشان سری تکان می‌دهند.  پلیس در پنجمین طرح جمع­آوری اراذل و اوباش متهمانی را دستگیر کرده است که هم سابقه دارند و هم جرم اولی.

۲۸۴  متهم این طرح بزرگ در معابر و بوستان‌ها و تفرجگاه­ها اقدام به ایجاد مزاحمت برای زنان کرده بودند،

۲۲ نفر  هم مرتکب جرائم خشن نظیر تجاوز و سرقت شده بودند. یکی 63 کیلو مواد مخدر داشت و دیگری سارق موتور بود و 15 موتورسیکلت در مخفیگاهش پنهان کرده بود. البته در  میان این جمع تبهکار، متهمانی بودند که در فضای مجازی دستی بر آتش داشتند. در فضای مجازی قدرت­نمایی می‌کردند و کری می‌خواندند. باند تشکیل داده بودند و با آپلود فیلم‌ها و عکس‌های خود فالوور جمع می‌کردند.  همه این باند هم دستبند به دست در تله پلیس گرفتار شده‌اند و دیگر از آن همه کری‌خوانی و قلدری خبری نیست. آنها با خالکوبی‌های عجیب‌وغریب در کنار یکدیگر نشسته‌ بودند، می‌گفتند با بارگذاری فیلم‌های دعوا تعداد فالوورهایمان بالا می‌رفت . تبلیغات می‌گرفتیم و پول خوبی درمی‌آوردیم. یک گروه 30 نفره دیگر هم بود  که به خاطر ضایعات با یکدیگر کتک­کاری کرده بودند. هرچند درگیری­شان به هفته گذشته مربوط می‌شد اما پلیس شامگاه گذشته برگ برنده‌اش را نشان داد و همگی را دستگیر کرد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در حاشیه پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش که با حضور جانشین فرمانده ناجا و روسای پلیس‌های تخصصی پایتخت در مقر فاتب برگزار شد، گفت:«  برخورد با اراذل و اوباش یکی از مطالبات مردم و در رأس مطالبات قرار داشت و در همین راستا نیز از مدتی قبل طرحی برای شناسایی اراذل و اوباش انجام شده و با اقدامات اطلاعاتی این طرح از ساعت ۱۶ روز گذشته وارد فاز عملیاتی شده و تا ساعت ۷ صبح امروز بیش از ۳۷۹ اوباشگر که ۴۶ نفر از آنها جزو اراذل و اوباش سطح دار بودند، دستگیر شدند.

در فضای مجازی قدرت­نمایی می‌کردند و کری می‌خواندند. باند تشکیل داده بودند و با آپلود فیلم‌ها و عکس‌های خود فالوور جمع می‌کردند. دیگر از آن همه کری‌خوانی و قلدری خبری نیست. می‌گفتند با بارگذاری فیلم‌های دعوا تعداد فالوورهایمان بالا می‌رفت . تبلیغات می‌گرفتیم و پول خوبی درمی‌آوردیم.

در اجرای این طرح ۱۲۵ محله  و مکان شامل قهوه­خانه‌ها، سفره‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، بوستان‌ها و تفرجگاه­ها و … مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.برخی از افرادی که در اجرای این طرح دستگیر شدند جزء افرادی بودند که به پلیس تعهد نیز داده بودند اما باز هم دست از اقدامات مجرمانه خود برنداشتند.

۲۸۴ نفر از این افراد در معابر و بوستان‌ها وتفرجگاه­ها اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگر شهروندان به‌خصوص زنان کرده بودند،۲۲ نفر نیز مرتکب جرائم خشن نظیر تجاوز و سرقت به عنف شده بودند و یکی از این ۲۲ نفر دارای پرونده تجاوز به عنف بوده است.

در مجموع از این افراد یک قبضه سلاح جنگی، ۱۳ قبضه شبه سلاح جنگی و ۸۳ قبضه انواع سلاح شامل قمه، ساطور، تیر و کمان کشف و ضبط شد. همچنین در یک مورد ۶۳ کیلوگرم مواد مخدر نیز از آنان به دست آمد و ۱۵ خودرو و موتورسیکلت نیز از آنان کشف و ضبط شد.

۶۳ واحد صنفی که به محل تردد و حضور اراذل و اوباش بدل شده بود، پلمپ شد. لازم است به تمامی اماکن صنفی و واحدهایی که فضا برای تجمع و حضور اراذل و اوباش ایجاد کنند هشدار بدهم که در صورت رویت چنین مواردی یا شکایت مردم، پلیس به موضوع ورود کرده و این فضاها برای بار اول به مدت سه ماه پلمپ خواهد شد.

برخی از این اراذل و اوباش  هم در فضای مجازی  قدرت­نمایی می‌کردند .در مجموع ۲۴ تارنما که اقدام به بارگذاری تصاویر و محتواهای مربوط به اراذل و اوباش کرده بودند، شناسایی شد. همچنین هفت صفحه که در دیگر فضاهای مجازی اقدام به چنین اقداماتی کرده بودند،

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.