افتتاح مدرسۀ ایرانسل در خاش

در بازدید وزیر ارتباطات از ساختمان مرکزی ایرانسل و به صورت آنلاین انجام شد

دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، بعدازظهر سه‌شنبه ۹ آذر، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات در توسعۀ زیرساخت‌های شبکۀ ملی اطلاعات، راهکارهای هوشمند مبتنی بر فناوری‌های نوین و اقدامات در حوزۀ توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال، ارائۀ خدمات دیجیتال، تحقیق و توسعه، نوآوری و بومی‌سازی قرار گرفت.

افتتاح آنلاین مدرسۀ ایرانسل در روستای توحیدآباد خاش، بخشی از این مراسم بود.

در این افتتاح آنلاین که با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، نماینده فرماندار خاش، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و بخشدار در محل این مدرسه برگزار شد، مدرسۀ دخترانه و پسرانۀ «اینترنت و ارتباطات» در روستای توحیدآباد خاش، به بهره‌برداری رسید.

پیرو درخواست مردم روستای توحید آباد خاش و قول مساعد وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات طی سفر به این روستا، ایرانسل به عنوان اپراتور اصلی در توسعۀ ارتباطات روستایی استان در پروژۀ USO، با تقبل 100 درصدی هزینۀ 30 میلیارد ریالی ساخت این مدرسه، در راستای مسؤولیت اجتماعی خود، این مرکز آموزشی را از طریق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، احداث کرده است.

 مدیرعامل ایرانسل: برای توسعۀ اقتصاد دیجیتال، تحقق دولت الکترونیک و تحول دیجیتال، در کنار وزارت هستیم.
وزیر ارتباطات خطاب به ایرانسل: شما همینجا زیرساخت‌های لبه فناوری را پیاده‌سازی کردید و نشان دادید که هر جا اراده کردید، توانستید کار و زندگی مردم را با فناوری تسهیل کنید

مدرسۀ «اینترنت و ارتباطات» که یک مدرسۀ دخترانه و پسرانه است، در روستای توحیدآباد بخش پشتکوه شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان احداث شده است. این دو مدرسۀ دخترانه و پسرانه، هر کدام سه کلاسه و به امکانات آموزشی، بهداشتی و ورزشی مجهز هستند.

کلنگ احداث این مرکز آموزشی، 20 دی ماه سال 1399 به زمین خورد و همزمان با آغاز سال تحصیلی 1400-1401، آمادۀ بهره‌برداری شد و امروز رسماً افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این مدرسه در روستای توحیدآباد، ظرفیت آموزشی برای 130 دانش‌آموز دختر و پسر این روستا در مقاطع اول و دوم متوسطه، ایجاد شده است.

در این مراسم، همراهِ وزیر، رئیس رگولاتوری، مدیرعامل شرکت زیرساخت، مشاور وزیر در توسعه روستایی و سرپرست دفتر وزارتی حضور داشتند.

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در این مراسم، با حضور سرزده در یکی از کلاس‌های در حال برگزاری بر بستر داناپلاس ایرانسل، با معلم و دانش‌آموزان حاضر در این کلاس گفت‌وگو و از آنان دربارۀ تجربه کاربری داناپلاس و مزایا و ویژگی‌های آن سوال کرد

متن کامل خبر

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.