کار مربوط به کرونا، کارستان بود

قالیباف: دولت با مذاکره عزتمندانه بار تحریم‌های ظالمانه را از دوش مردم برمی‌دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «امیدوارم رئیس‌جمهوری و دولت برای رفع تحریم‌های ظالمانه با تلاشی که خواهد کرد و با مذاکره خوب و عزتمندانه و توافق خوب و عادلانه، حق مردم را گرفته و بار تحریم ظالمانه را از دوش ملت عزیز و مقاوم بردارد.»

شهروندآنلاین: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با دولت که صبح امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: «این مجلس به برکت خون شهید مدرس پابرجاست؛ شهید مدرس این روحانی متقی که بزرگ‌ترین خصیصه ترس از خدا بود، هرگز چشم غره مستکبرین و قلدرمابانی مانند رضاخان را بر نتابید و برای عزت این ملت و احیای دین، سیاست و قدرت و افتخار این کشور برای همیشه تاریخ افتخارآفرین بود.»

نکات مهم سخنان او چنین است: 

جناب آقای رئیس‌جمهوری، به عنوان نماینده و خادم نمایندگان عزیز عرض می‌کنم و گواهی می‌دهم که از نزدیک با شما در این مدت دولت و با توجه به سابقه‌ای که از شما می‌دانم، در این مدت بیش از ۱۰۰ روز تلاش بسیار مجاهدانه پرکاری داشته‌اید. حتی روزهای تعطیل و  پنجشنبه و جمعه‌ها جنابعالی و همکاران شما مشغول کار بوده‌اید. واقعا ویژگی مردمی‌بودن و توجه به سفرهای استانی بسیار ستودنی است.

البته بعضی نقدهایی وجود دارد که این سفرها ممکن است تعهدات داشته باشد. اما بارها به این موضوع رسیدیم  که نفس سفر و میان مردم بودن و درددل مردم را شنیدن، نعمت بزرگی است، چراکه میزهای کاری و مسئولیت‌ها نباید ما را از مردم غافل کند و دغدغه مردم باید هر روز در وجود ما باقی بماند.

این دغدغه در دل همکاران ما هم هست و برخی از نمایندگان اظهار داشتند در سفر به حوزه انتخابیه، واقعا زیر بار فشار سنگین کاری و فشار روحی و دغدغه‌ای که مردم دارند، این سفرها انجام می‌شود و جنابعالی در این سفرها استوارانه ایستاده اید.

انصافا کار مربوط به کرونا، کارستان بود و در دوره‌ای کمتر از ۷۰ روز،  ۷۰۰ جان‌باخته در روز به ۷۰ نفر برسد که این مهم با مجاهدت دولت و همراهی مجلس میسر شد.

مطمئن هستم جنابعالی در حوزه سیاست خارجی و رفع تحریم با تلاشی که خواهید کرد و هم با مذاکره خوب و عزتمندانه و توافق خوب و عادلانه، حق مردم گرفته می‌شود و این تحریم ظالمانه از ملت عزیز و مقاوم برداشته شود.

مجلس یازدهم و دولت سیزدهم باید برای آیندگان ماندگار و مثال‌زدنی شود. همکاری ما بدون شک، مسئولانه است. مجلس حامی دولت و ناظر دلسوز یکایک وزرای دولت سیزدهم است.

مجلس خود را یار و یاور یکایک اعضای هیأت دولت و در رأس آن رئیس دولت می‌داند برای حل مشکلات مردم، امروز فلسفه وجودی یکایک ما در زیر سقف مجلس و در روزی که نماد شهادت شهید مدرس است، اگر به غیر از دغدغه مردم گردهم آمدیم، به خود، ملت، دین و انقلاب ظلم کردیم.

مطمئن هستم که دولت هم برای تعیین اولویت‌های واقعی تلاش می‌کند. اولویت‌هایی که مردم امروز برای آن مقتدرانه ایستاده‌اند.

باید نمایندگان را کارشناس امین مردم بدانیم، چراکه با همه سختی‌هایی که وجود دارد، این انتظار از مجلس است که در موضوعات مهمی در حوزه‌های بورس، معیشت مردم و اشتغال، مسکن، جوانی جمعیت و افزایش قدرت خرید مردم موثر واقع شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.