حریفان سرخابی‌ها در جام‌حذفی را بشناسید

بررسی وضعیت و ماهیت 2 تیم نود ارومیه و ویستا توربین

استقلال و پرسپولیس در جام‌حذفی فوتبال باید با نود ارومیه و ویستا توربین تهران بازی کنند؛ دو رقیب از دسته‌های پایین‌تر که انگیزه شگفتی‌سازی دارند.

شهروندآنلاین: رقابت‌های جام‌حذفی فوتبال همواره جذابیت‌های خاص خود را داشته است؛ معمولا در این رقابت‌ها تیم‌های حاضر در دسته‌های پایین‌تر نام خود را به عنوان شگفتی‌ساز مطرح می‌کنند و بارها دیده شده که آنها با کنار زدن بزرگان فوتبال توانسته‌اند به مراحل پایانی نیز برسند.

جام‌حذفی فوتبال البته با اضافه‌شدن تیم‌های لیگ برتری جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند و از مرحله بعدی قرار است 16 تیم حاضر در لیگ برتر هم به رقابت‌ها بپیوندند. از این‌رو قرعه‌کشی مسابقات ظهر روز چهارشنبه برگزار شد و تیم‌های مختلف حریفان خود را شناختند.

بر اساس قرعه‌کشی انجام‌شده استقلال تهران باید مقابل نود ارومیه قرار بگیرد و پرسپولیس با ویستا توربین دیدار کند. دو تیم از دسته‌های پایین‌تر که البته انگیزه زیادی برای رویارویی با سرخابی‌های فوتبال ایران خواهند داشت.

در ادامه به بررسی شرایط حریفان استقلال و پرسپولیس پرداخته شده است:

ویستا توربین؛ جت اختصاصی برای خودنمایی

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده تیم ویستا توربین که در رقابت‌های لیگ دسته اول حضور دارد، مقابل پرسپولیس تهران قرار خواهد گرفت. باشگاه ویستا توربین مدت زیادی از تاسیسش نمی‌گذرد، اما در همین مدت اندک هم پله‌های ترقی را به خوبی طی کرده است. این تیم متعلق به شرکتی است که در زمینه تعمیرات موتور هواپیما و توربین فعالیت می‌کند.

آنها از سه سال پیش تصمیم به تیمداری در لیگ دسته دوم گرفتند و توانستند در دومین سال فعالیت به لیگ دسته اول برسند. سرمربیگری ویستا برعهده میلاد بلادی است و برخی بازیکنان باتجربه که سابقه بازی در لیگ برتر هم دارند، عضو آن هستند. بازیکنانی نظیر جهانگیر عسگری که بازوبند کاپیتانی این تیم را هم بر دست می‌بندد.

ویستاتوربین که اولین سال حضورش در لیگ دسته اول را سپری می‌کند، از هفت بازی گذشته‌اش در لیگ یک 9 امتیاز اندوخته و در رده دوازدهم جدول قرار دارد. این تیم برای سال اول مشخص است که قصد دارد جایگاهش را در این دسته تثبیت کند و حالا از شانس بد یا خوب باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد.

میلاد بلادی سرمربی ویستا در گفت‌وگویی درباره رویارویی با پرسپولیس بیان کرد: «از این قرعه خیلی خوشحالم، چون باید همیشه برای کارها و جنگ‌های بزرگ آماده شویم. در روزهای سخت است که می‌توانیم خودمان را نشان بدهیم. بازی سختی داریم اما جام، جام شگفتی‌هاست. اگر قرار باشد عیار تیم‌مان را نشان بدهیم الان بهترین فرصت است. پرسپولیس تیمی پرتجربه و عنوان‌دار است، اما ما تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم که شگفتی‌ساز شویم.»

نود ارومیه؛ به دنبال شگفتی از شمال غرب

نود ارومیه تیمی است که پیش از این نامش را در بین تیم‌های لیگ یکی بارها شنیده بودیم. این تیم سال گذشته با شرایط مالی بد به لیگ دسته دوم سقوط کرد و حالا در تلاش است دوباره به لیگ یک برگردد. اولین حریف استقلال در جام حذفی تاکنون در لیگ دسته دوم یک بازی انجام داده و آن را واگذار کرده است. نودی‌ها برای رسیدن به این مرحله از جام حذفی دو بازی با شاهین دهداری تهران و ون پارس نقش جهان داشتند که هر دو را با برد پشت سر گذاشتند و حالا بر اساس قرعه باید در ورزشگاه آزادی تهران روبه‌روی استقلال قرار بگیرد.

سرمربیگری نود ارومیه بر عهده سلمان تاجدار بازیکن سابق تیم‌های شمال غربی فوتبال ایران است. او که سابقه بازی در تراکتور و ماشین‌سازی تبریز را در کارنامه دارد، در دوران مربیگری حضور در پارسه تهران، چوکای تالش و نفت امیدیه را به عنوان سرمربی تجربه کرده است. همچنین در کادرفنی خوشه طلایی ساوه و چوکا نیز حضور داشته است. تاجدار از ابتدای فصل جاری لیگ دو به نود ارومیه رفته و امیدوار است بتواند این تیم را دوباره به لیگ دسته اول برگرداند.

تاجدار درخصوص قرعه تیمش در جام حذفی به خبرنگار «شهروندآنلاین» گفت: «قطعا کار سختی در مصاف با استقلال خواهیم داشت، اما این بازی یک فرصت خوب برای ما است تا بتوانیم توانایی‌هایمان را نشان بدهیم. شما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید تیم ما را با استقلال مقایسه کنید، ولی به هر حال تلاش خواهیم کرد تا بازی خوبی را مقابل استقلال به نمایش بگذاریم.»

او افزود: «من خودم سابقه بازی مقابل استقلال را در زمان بازی‌ام داشته‌ام و می‌دانم چقدر شاگردانم کار سختی دارند. سعی می‌کنم تجربیاتم را به آنها انتقال بدهم و روز خوبی را در آزادی داشته باشیم. جالب است بدانید که هیچ کدام از بازیکنان من تا به حال در ورزشگاه آزادی به میدان نرفته‌اند و الان باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.»

برنامه کامل رقابت‌های جام‌حذفی فوتبال:

شاهین شهرداری بوشهر – نفت مسجدسلیمان/ پیکان تهران – قشقایی شیراز/ تراکتور تبریز – مس رفسنجان/ آرمان گهر سیرجان – نساجی مازندران/ سپاهان – ستارگان اورکی اسلامشهر/ پدیده مشهد – استقلال ملاثانی خوزستان/ذوب‌آهن – رایکا بابل/ استقلال – نود ارومیه/ گل‌گهر سیرجان – شهرداری آستارا/فولاد خوزستان – شهرداری نوشهر/ آلومینیوم اراک – فجر سپاسی/صنعت نفت آبادان – شمس آذر قزوین/ماشین‌سازی تبریز – مس کرمان/خلیج‌فارس ماهشهر – هوادار تهران/پرسپولیس – ویستاتوربین تهران/ خیبر خرم‌آباد – مس شهر بابک

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.