تلفات کرونا یک‌میلیونی شد

با تغییر فصل، برخی از کشورها که در بهار و تابستان به‌شدت از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، برنامه‌هایی برای قرنطینه در نظر دارند

جان‌های از دست رفته نزدیک به یک میلیون است. ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک بیش از نیمی از کل تلفات را دارند.

شهروند آنلاین: آمار جهانی فوت‌شدگان بر اثر ویروس کرونا به یک میلیون نفر نزدیک شده است. کشورهایی که آمار مرگ و میر بالا دارند، همچنان تلفات می‌دهند.

تلفات روزانه ویروس کرونا در ماه‌های آگوست و سپتامبر افزایش یافته و تا کنون 997 هزار و 300 نفر در کل جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

هند، دومین کشور پرجمعیت جهان بعد از چین، با حدود 7هزار و 700 مرگ در هفت روز اخیر پرچمدار مرگ و میر روزانه بر اثر ویروس کرونا بود. آمریکا با بیش از 5هزار مورد، برزیل با بیش از 4هزار و 800  مورد و مکزیک با بیش از 3هزار مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این چهار کشور بیش از نیمی از کل مرگ و میر جهان را بر اثر ویروس کرونا به خود اختصاص داده‌اند.

هند روز دوشنبه 82 هزار و 170 مورد ابتلای جدید گزارش کرد.

کرونا در آمریکای جنوبی همچنان می‌تازد؛ جایی که کشورهایی از جمله آرژانتین، کلمبیا و پرو هزاران مورد جدید ابتلا را در روز ثبت می‌کنند و جزو کشورهای دارای مرگ و میر بالا در جهان هستند.

 

تلفات روزانه ویروس کرونا در ماه‌های آگوست و سپتامبر افزایش یافته و تا کنون 997 هزار و 300 نفر در کل جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند

با تغییر فصل، برخی از کشورها که در بهار و تابستان به‌شدت از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، به دلیل ترس از موج جدید همه‌گیری، برنامه‌هایی برای قرنطینه در نظر دارند.

در اروپا موج دوم پاندمی انگلیس، اسپانیا و فرانسه را درگیر کرده است.

کلمبیا تا آخر این هفته 800 هزار مورد ابتلا را ثبت کرده؛ درست زمانی که زندگی به بوگوتا، پایتخت و قلب بحران سلامت بازگشته است.

از هر 62 کلمبیایی، آزمایش یک نفر مثبت شده است. این آمار در پرو یک نفر از 40 نفر و در برزیل یک نفر از 44 نفر است.

کلمبیا حدود 50 مورد مرگ در هر 100هزار نفر را ثبت کرده است؛ این آمار در پرو دو برابر است.

میزان کلی ابتلا به ویروس در کلمبیا نزدیک به آرژانتین است. در آرژانتین از هر 63 نفر یک نفر به ویروس آلوده شده است و موارد آخر هفته 700 هزار نفر است.

فیلیپین با 108 میلیون جمعیت، تا روز یکشنبه، 300هزار مورد ابتلا و 5هزار و 344 مورد مرگ ثبت کرده است.

در حال حاضر حدود 27.3 میلیون فیلیپینی به دلیل رکود اقتصادی شعل خود را از دست داده‌اند.

منبع: نیویورک تایمز

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.