تست فوری از زائران در مسیر بازگشت اخذ می‌شود

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر خبر داد

طاهر درودی با اشاره به اینکه درمانگاه‌های هلال‌احمر همه روزه آماده ارایه خدمات درمانی در کشور عراق هستند، از کنترل زائران در مسیر بازگشت به کشور خبر داد.

طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر درخصوص آخرین وضعیت سفر به عتبات عالیات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: «با توجه به پروتکل‌های اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، تنها کسانی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، امکان سفر به عتبات عالیات را دارند. از سوی دیگر زائران نیاز است تا پیش از سوار شدن به هواپیما، تست پی‌سی‌آر منفی خود را ارایه دهند.»

او افزود: «این کنترل‌ها در پرواز تا حدود زیادی مانع شیوع بیماری کرونا می‌شود. در حین دوره زیارت نیز زائران در صورتی که علایم مشکوک داشتند، می‌توانند به درمانگاه‌های هلال‌احمر در نجف، کربلا و کاظمین مراجعه و خدمات درمانی سرپایی دریافت کنند. مشخصا اگر نیاز به درمان تخصصی داشته باشند نیز به بیمارستان‌های تخصصی عراق منتقل می‌شوند.»

این مقام مسئول در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: «در هنگام بازگشت نیز از زائران تست فوری و پی‌سی‌آر گرفته می‌شود تا ویروس از طریق سایر کشورها به ایران وارد نشود. افراد مبتلا نیز قرنطینه خواهند شد تا رویه درمان را سپری کنند.»

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: «زائران عتبات عالیات در هتل مستقر هستند و طبق دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده، سکونت در اتاق‌های هتل به حداقل رسیده و به مدیران کاروان‌های زیارتی نیز ابلاغ شده است که در صورتی که فردی دچار علایم مشکوک بود، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.»

درودی با تاکید بر اینکه زائران باید داروهای مورد نیاز خود را به اندازه 10 روز به همراه داشته باشند، گفت: «استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده هنوز باید با جدیت تداوم داشته باشد و زائران حتی‌المقدور از حضور در محل‌های شلوغ همچون بازارها خودداری کنند.»

این مقام مسئول در جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: «زائران زمانی که به هتل‌ها بازمی‌گردند، اکیدا دست و صورت خود را با مواد بهداشتی شست‌وشو داده و هر چهار ساعت یک بار ماسک خود را تعویض کنند تا آلوده به کرونا نشوند.»

جوانان هلال احمر، پیشگامان مقابله با کرونا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.