به غیرنظامیان حمله نکنید

درخواست صلیب سرخ جهانی از طرفین درگیری قره‌باغ

کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ ضمن ابراز نگرانی از آثار انسانی اوج­گیری مخاصمه در خطوط مقدم درگیری ها در منطقه ناگورنو-قره باغ، با اشاره به گزارش­های دریافت شده از وجود غیرنظامیان در میان مصدومان، از هر دوطرف خواست غیرنظامیان را مورد حمله قرار ندهند.

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از طرفین درگیری قره‌باغ می­‌خواهد اقدامات لازم برای تضمین احترام و حمایت از جان غیرنظامیان و زیرساخت­های غیرنظامی، هم راستا با الزاماتی که برای رعایت قواعد اساسی حقوق بین‌المللی بشردوستانه در چارچوب کنوانسیون‌های ژنو دارند را به کار بندند.

به گزارش کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ  از ژنو، این سازمان ضمن ابراز نگرانی از آثار انسانی اوج‌­گیری مخاصمه در خطوط مقدم درگیریها در منطقه ناگورنو-قره باغ،  با اشاره به گزارش­‌های دریافت شده از وجود غیرنظامیان در میان مصدومان ،از هر دوطرف خواست غیرنظامیان را مورد حمله قرار ندهند.

مارتین شوپ، مدیر منطقه­ای کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ می‌گوید: «ما بر تعهدمان برای کمک‌­رسانی و حمایت از افراد متأثر از شدت­‌‎گرفتن این درگیری، و همینطور بر ایفای نقش به عنوان یک میانجی بی­‌طرف تاکید داریم و از طرف­های درگیر می­‌خواهیم تمامی تلاش خود را در هر زمان برای پایبندی به اصول حقوق بین­‌المللی بشردوستانه انجام دهند.»

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از سال 1371 در منطقه حضور داشته است و در رابطه با مخاصمه ناگورنا قره‌­باغ به فعالیت‌های بشردوستانه می پرداخته.

ما بر تعهدمان برای کمک‌­رسانی و حمایت از افراد متأثر از شدت­‌گرفتن این درگیری و همینطور بر ایفای نقش به عنوان یک میانجی بی­‌طرف تاکید داریم و از طرف­های درگیر می­‌خواهیم تمامی تلاش خود را برای پایبندی به اصول حقوق بین‌­المللی بشردوستانه انجام دهند.

از یافتن مفقودین تا آزادی زندانیان

این نهاد از طریق نمایندگی­های خود در باکو و ایروان و دفتر خود در ناگورنا-قره­‌باغ، تلاش می‌کند از غیرنظامیانی که در طول خط ارتباطی و مرز بین­‌المللی میان ارمنستان و آذربایجان زندگی می­‌کنند حمایت ‌کند.

همچنین، کمیته بین‌­المللی صلیب‌سرخ برای تعیین سرنوشت مفقودین فعالیت و به خانواده آنها کمک می­‌کند.این سازمان از بازداشت­‌شدگان بازدید  و برای تسهیل انتقال و بازگشت افراد آزادشده به عنوان یک میانجی بی­‌طرف ایفای نقش می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.