آقا موعود! عزیزم، دقت کن!

موعود بنیادی‌فر کار سختی برای قضاوت دربی خواهد داشت

سوت دربی 97 تهران به موعود بنیادی‌فر سپرده شده؛ داور بین‌المللی و جوان فوتبال ایران اما کار سختی در این مسابقه حساس خواهد داشت.

شهروندآنلاین: کمیته داوران فدراسیون فوتبال از بین گزینه‌های موجود برای قضاوت دربی پایتخت درنهایت موعود بنیادی‌فر را به عنوان داور این مسابقه انتخاب و معرفی کرد. بنیادی‌فر به عنوان نفر دوم لیست بین‌المللی داوران ایران (بعد از علیرضا فغانی) یکی از باتجربه‌ترین داوران فوتبال ایران محسوب می‌شود که برای دومین بار این بازی را سوت خواهد زد.

او در شهرآورد ۹۱ داور بازی بود که درنهایت با پیروزی یک گله سرخپوشان همراه شد و مهدی عبدی موفق شد دروازه حسینی را باز کند. در آن بازی علی کریمی هافبک استقلال کارت قرمز گرفت و از زمین اخراج شد.

در آن مسابقه شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس درگیری لفظی با داور پیدا کرد و اعتقاد داشت که پنالتی گرفته شده در دقیقه ۲۶ درست نبود. این پنالتی را علی کریمی از دست داد. دربی ۹۱ با قضاوت موعود بنیادی‌فر یکی از پرحاشیه‌ترین شهرآوردهای چند سال اخیر بود و حالا این داور برای دومین بار باید حواسش به اتفاقات درون زمین باشد.

جنجال‌های مجازی قبل از دربی شروع شد

طی یکی دو روز گذشته که نام موعود بنیادی‌فر به عنوان قاضی دربی معرفی شده، هواداران دو تیم در فضای مجازی به مرور اشتباهات این داور در سال‌های گذشته علیه تیم خود پرداختند و نسبت به انتخاب او موضع گرفتند.

استقلالی‌های فعال در فضای مجازی اولین بحثی که به راه انداخته‌اند مربوط به صحنه قضاوت بنیادی‌فر در دربی است. اخراج علی کریمی در دربی از سوی موعود بنیادی‌فر نیز صحنه مربوط به اعتراض آبی‌ها به قضاوت این داور برای دربی پیش‌رو است.

صحنه دیگری که استقلالی‌ها به آن استناد کرده‌اند مربوط به فصل گذشته و جدال با ذوب‌آهن است که خطای مدافع اصفهانی روی محمد نادری نادیده گرفته شد و از اعلام پنالتی به سود شاگردان فرهاد مجیدی صرف‌نظر شد. ادعایی که با نظر کارشناسان باید پنالتی به سود آبی‌ها اعلام می‌شد و نشان می‌دهد بنیادی‌فر برای اعلام پنالتی کمی خساست به خرج می‌دهد. با این حال در همان بازی اتفاقاتی به سود ذوب‌آهن نیز به زعم کارشناسان رقم خورد که بنیادی‌فر تصمیم درستی روی آنها نداشت. خطای خطرناک دیاباته روی دروازه‌بان ذوب‌آهن و همچنین سرنگون‌شدن مهاجم ذوب‌آهن در محوطه جریمه استقلال.

یکی دیگر از اعتراضات هواداران استقلال به قضاوت بنیادی‌فر در جدال فینال جام حذفی دو فصل قبل است. آنها مدعی‌اند که این داور ضمن چشم‌پوشی از پنالتی به سود این تیم، گل مردود تراکتور را هم رد نکرده است. دیداری که در لحظات پایانی با اتلاف وقت زیادی همراه شد، اما تنها 4 دقیقه از سوی داور چهارم اعلام شد.

در سمت مقابل نیز پرسپولیسی‌ها با اسکرین‌شات‌های مختلف نسبت به قضاوت بنیادی‌فر برای این تیم و همچنین رقیب معترض هستند.

این داور باتجربه اگرچه بازی بدون تماشاگر است، اما کوچک‌ترین اشتباهش قطعا مورد اعتراض کادرفنی دو تیم و همچنین بازیکنان واقع خواهد شد.

پرسپولیسی‌ها با اشاره به پنالتی مرحله یک‌چهارم دو فصل قبل دو تیم سپاهان و استقلال برای آبی‌ها مدعی‌ هستند این داور به سمت حریف است. پنالتی اشتباهی که با اعلام خطای شایان مصلح روی مهدی قائدی صورت گرفته بود. صحنه مربوط به اعلام پنالتی به سود استقلال در دربی که با خطای شجاع خلیل‌زاده روی شجاعیان اعلام شد، جدی‌ترین اعتراض پرسپولیسی‌ها به عملکرد داوری بنیادی‌فر است. صحنه‌ای که البته به گواه کارشناسان با اشتباه این داور همراه بود.

آقا موعود! دقت کن

اینطور که از شواهد پیدا است موعود بنیادی‌فر کار سختی برای قضاوت دربی خواهد داشت. این داور باتجربه اگرچه بازی بدون تماشاگر است، اما کوچک‌ترین اشتباهش قطعا مورد اعتراض کادرفنی دو تیم و همچنین بازیکنان واقع خواهد شد. خصوصا این روزها که اشتباهات داوری در فوتبال ایران به اوج خود رسیده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.