یک دنیا حاشیه برای ویترین فوتبال ایران

جنجال مدیران روی کیفیت دربی 97 تاثیر می‌گذارد؟

در فاصله چند روز تا دربی 97 پایتخت حواشی و جنجال‌های ایجادشده توسط دو تیم فضای عجیبی را به وجود آورده است.

شهروندآنلاین: معمولا در سال‌های گذشته شرایط اینطور بوده که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سعی می‌کنند در آستانه دربی دست از حواشی بردارند و تیم‌شان با آرامش کامل آماده مسابقه حساس شود. اینبار هم جنجال‌ها و حواشی به قدری زیاد شده که ممکن است این موضوع روی کیفیت بازی شنبه نیز تاثیرگذار باشد.

مدیران سرخابی به جان هم افتادند!

همواره عادت داشتیم اگر کری‌خوانی‌ای از سوی اعضای دو تیم قبل از دربی در رسانه‌ها انجام می‌شود، توسط بازیکنان یا اعضای کادرفنی صورت بگیرد، اما این بار کاملا ماجرا متفاوت بود و مدیران عامل دو باشگاه با صحبت‌هایشان حسابی جنجال درست کردند.

مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال در نشستی که با برخی هواداران این تیم برگزار کرد، صحبت‌های تندی را علیه پرسپولیس و وزارت ورزش در دولت قبل بر زبان آورد. او در صحبت‌هایش گفت: «یک تیمی است و این آدم‌هایی که چنین حرف‌هایی می‌زنند هم مهره‌ها و سربازهای پیاده‌شان هستند. اسم نمی‌آورم اینها سربازهای شطرنج هستند. یک گروه آن پشت نشسته که مایل نبودم و نیستم که اسم‌شان را بیاورم و اینها همان جماعتی هستند که نگذاشتند استقلال در پنج شش سال گذشته قهرمان شود.»

او همچنین گفت: «یک جماعت سیاسی از دولت قبل هستند که نگذاشتند شما قهرمان شوید، اینها دست‌بردار نیستند، ولی اشتباه کرده‌اند پوست‌شان را می‌کنیم! اینها برای تیم حریف کار می‌کردند و فکر می‌کنند الان هم می‌توانند به رویه‌شان ادامه بدهند.»

هواداران فوتبال دیگر رفتارهای گذشته دربی را که منجر به درگیری‌های فیزیکی هم می‌شد، نمی‌پذیرند و خواهان لذت‌بردن از سبک فوتبال دو تیم هستند. این بازی به اندازه کافی حساسیت دارد و به هیچ عنوان ایجاد حاشیه‌های جدید برای آن قابل قبول نیست.

این صحبت‌های آجورلو به مذاق مدیرعامل پرسپولیس خوش نیامد. مجید صدری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خیلی سریع پاسخ تندی به همتایش در استقلال داد و او را شاخ مجازی خواند! صدری گفت: «مدیرعامل فعلی استقلال موفقیت‌های پنج شش سال گذشته پرسپولیس را به زعم خود زیر سوال برده است تا به سبک شاخ‌های مجازی فالوور جمع کند! اگر شما که هم نظامی بودید و هم قدرت سیاسی داشتید از قدرت خود برای قهرمانی جنجالی پاس در لیگ حرفه‌ای سوم استفاده کردید، دلیلی نمی‌شود که به دیگر تیم‌ها اتهام بزنید. از آن گذشته شاید یک بار مثل پاس تهران بتوان با استفاده از قدرت سیاسی و نظامی قهرمان لیگ برتر شد و دیگر هیچ نشد، اما هرگز نمی‌توان با استفاده از نیروهای غیرفوتبالی پنج سال‌ پشت‌سر هم قهرمان ایران شد.»

او افزود: «آقای آجورلو خودتان خوب می‌دانستید تیم‌ دوم تهران را در اختیار گرفته‌اید، باید با این وضعیت کنار می‌آمدید، نه اینکه در آستانه دربی چنین گفتار و رفتاری از شما سر بزند و باعث تاسف همگان شود. او با یکسری وعده‌های تو خالی و اسپانسر ۵۰۰میلیارد تومانی با درآمدزایی هزار میلیاردی وارد استقلال شد و حالا ناچار به فرافکنی و صحبت‌های پوپولیستی است. تازه دو روز است که پرسپولیس در جدول بالاتر از استقلال قرار گرفته است، چرا دوستان ترسیده‌اند؟! خطاب من به آقای آجورلوست که برای مدیریت باشگاه استقلال حتما شرایط را سنجیده که عهده‌دار مسئولیت شده است. اما پرسش من اینجاست که چرا تا همین یکی دو هفته که در جدول بالاتر از ما بودید از این ادعاهای گزاف و غیرواقعی نمی‌کردید؟»

صدری در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: « یک نصیحت مجانی هم برای خودم و هم برای مدیرعامل مثلا باتجربه استقلال از علی پروین دارم، اینکه اگر حرف‌زدن بلد نیستید حداقل حرف نزدن را یاد بگیرید تا خود را ریشخند جماعت نکنید!»

استقلال و داستان جنجالی تبلیغات محیطی

استقلال به عنوان میزبان دربی پایتخت، جنجال‌های زیادی بر سر مسائل تبلیغاتی به راه انداخته است. آبی‌ها که پیش از این هم خواهان اجرای تبلیغات محیطی بدون دخالت سازمان لیگ شده بودند، وقتی با مخالفت آنها مواجه شدند، تصمیم گرفتند خودسرانه با سازمان تجهیز و توسعه اماکن ورزشی (مالک ورزشگاه آزادی) قرارداد ببندند و اجازه ندهند سازمان لیگ دخالتی در تابلوهای تبلیغاتی داشته باشد. حالا باشگاه استقلال تمام تابلوهای الکترونیکی کنار زمین را که در اختیار سازمان لیگ بود، جمع کرده و قصد دارد خودش تبلیغات را انجام بدهد. از سوی دیگر استقلالی‌ها حتی نشست خبری را نیز در سازمان لیگ برگزار نکردند. آنها نشست خبری فرهاد مجیدی را به هتل اسپیناس تهران بردند و با اسپانسرهای خودشان برگزار کردند. هرچند که مربی پرسپولیس به این نشست نرفت و در سازمان لیگ صحبت‌هایش را برای خبرنگاران انجام داد.

این همه حاشیه لازم است؟

بی‌تردید وجود این حواشی و اتفاقاتی که رخ می‌دهد روی بازی عصر شنبه نیز تاثیر خواهد گذاشت. قطعا هواداران فوتبال دیگر رفتارهای گذشته دربی را که منجر به درگیری‌های فیزیکی هم می‌شد، نمی‌پذیرند و خواهان لذت‌بردن از سبک فوتبال دو تیم هستند. این بازی به اندازه کافی حساسیت دارد و به هیچ عنوان ایجاد حاشیه‌های جدید برای آن قابل قبول نیست. مسأله‌ای که ممکن است به داخل زمین هم کشیده شود و تبعات عجیبی را به دنبال داشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.