قلب میلاد پس از مرگ می‌تپد

اعضای بدن پسر ۲۶ ساله با رضایت خانواده‌اش به چندین بیمار نیازمند اهدا شد. پسر جوان وقتی در جریان تصادف دچار مرگ‌مغزی شد، خانواده‌اش دست به این کار بزرگ زدند.

چندی پیش وقتی میلاد 26 ساله، کوچک‌ترین فرزند خانواده بیگدلی درحال بازگشت از محل کار به خانه‌شان بود، دچار سانحه رانندگی شد و او را به بیمارستان منتقل کردند.

مهدی، عموی میلاد ماجرا را اینطور بازگو می‌کند: «غروب بود که مهدی پس از اتمام کارش، سوار موتورسیکلت شد و به سمت خانه حرکت کرد. خانه برادرم در زرین‌رود زنجان است. میلاد در زمان بازگشت متاسفانه با یک خودرو درحال حرکت برخورد می‌کند. شاهدان ماجرا می‌گویند خودرو فقط یک چراغ عقبش کار می‌کرد و به همین خاطر در تاریکی شب میلاد فکر کرده بود که یک موتورسیکلت در مقابلش قرار دارد.»

اهدای عضواو در ادامه گفت: «پس از این حادثه پسر برادرم را با آمبولانس به بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده منتقل کردند. متاسفانه از دست پزشکان این بیمارستان برای میلاد کاری برنمی‌آمد و او را به بیمارستان زنجان منتقل کردند.»
با انتقال میلاد به بیمارستان زنجان پزشکان تلاش خود را کردند تا او دوباره به زندگی بازگردد، اما پس از گذشت دو روز پسر جوان وضعیت وخیم‌تری پیدا کرد و دچار مرگ‌مغزی شد.
عموی میلاد می‌گوید: «وقتی پزشکان گفتند میلاد مرگ‌مغزی شده و دیگر به زندگی بازنمی‌گردد، پیشنهاد دادند اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم. برادرم ماجرای اهدای عضو و پیشنهاد پزشکان بیمارستان را با ما در میان گذاشت. درنهایت به این نتیجه رسیدیم که بهترین کار رضایت‌دادن است. با این کار چند بیمار نیازمند جان دوباره‌ای برای ادامه زندگی پیدا می‌کنند.»
به این ترتیب و با رضایت اولیای‌دم قرار شد اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.
دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا اظهار داشت: «پس از اعلام رضایت اولیای‌دم، بیمار از زنجان به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.»
او افزود: «با تلاش پزشکان کلیه‌ها، کبد و قلب بیمار مرگ‌مغزی به بیماران نیازمند جان دوباره‌ای بخشید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.