سرقت 300 خودرو برای جلب رضایت شاکی

سارق حرفه ای بعد از آزادی از زندان باند سرقت تشکیل داد

بعد از آزادی از زندان برای این‌که بتواند رضایت شاکیان خود را جلب کند، باز هم دزدی را انتخاب کرد. یک باند تشکیل داد و به یک سارق حرفه‌ای خودرو تبدیل شد. سارقی که 300 ماشین را در سطح شهر تهران دزدید و بعد از سرقت اموال، خودروها را در خیابان رها کرد.

اواخر تیرماه بود که این پرونده پیش روی پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مراجعه کرده و از سرقت خودرو و اموال خودروهایشان خبر دادند. آنها در جزییات این شکایت‌ها به کارآگاهان گفتند:«خودرویمان را جلوی در ساختمان پارک کردیم ولی پس از مراجعه متوجه سرقت خودرو شدیم. پس از اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی و حضور ماموران کلانتری در محل، خودرویمان را به صورت رها شده در محل‌های خلوت کشف و مشاهده کردیم که همه اموال با ارزش خودرو سرقت شده است.»

با اعلام این شکایت، کارآگاهان با مراجعه به محل‌های سرقت و با انجام اقدامات پیچیده پلیسی سرنخی از یک سارق حرفه‌ای «پیروز» ۳۰ ساله دارای ۹ سابقه کیفری به دست آوردند. ماموران پلیس آگاهی در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی دریافتند «پیروز» پس از آزادی از زندان در اسفندماه‌ سال گذشته با تشکیل یک باند سه نفره، خودرو سرقت می‌کند.

در ادامه مخفیگاه متهم در حوالی شرق تهران شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری سرکرده باند و سایر همدستانش اخذ شد.

۲۹ شهریورماه کارآگاهان در یک عملیات ضربتی اعضای این باند را دستگیر کردند و به اداره بیستم انتقال دادند. «پیروز» در بازجویی‌های صورت گرفته به ۳۰۰ سرقت اعتراف کرد و درباره سرقت‌هایش گفت:«تازه از زندان آزاد شدم. ولی باید رضایت شاکیان پرونده­ام را جلب می‌کردم. تعداد سرقت‌هایم زیاد بود و شاکیانم هم رضایت نمی‌دادند. راهی نداشتم. برای همین تصمیم گرفتم دوباره سرقت کنم. همین شد که پس از آزادی از زندان با تشکیل یک باند سه نفره و پرسه­زنی در سطح شهر تهران، خودروهای فاقد ایمنی را شناسایی می‌کردیم. در یک فرصت مناسب خودرو را سرقت و پس از ربودن اموال باارزش، آن را در خیابان‌های خلوت رها می‌کردیم.»

به گفته این سارق جوان اموال مسروقه را به مالخرانی در محدوده‌های غرب تهران می‌فروختند و پول بدست آمده را بین خودشان تقسیم می‌کردند.

کارآگاهان با اعترافات سرکرده باند موفق شدند یکی از خریداران اموال مسروقه را در محدوده غرب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی را بازداشت کنند.

سرهنگ کارآگاه سید شمس­الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت:   «با توجه به اعترافات تبهکاران و تلاش‌های بی­وقفه کارآگاهان، تاکنون ۱۰۰تن از مالباختگان شناسایی و هر چهار متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای کشف جزییات پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.