استقلال صفر – پرسپولیس صفر؛ دربی بی‌خاصیت!

در روزی که داور می‌توانست یک پنالتی به سود استقلال اعلام کند، فرهاد مجیدی پنجمین تساوی متوالی خود را کسب کرد

بازهم یک تساوی بدون گل در دربی باعث شد تا اکثر هواداران فوتبال در ایران از کیفیت بزرگ‌ترین بازی سال فوتبال ایران ناراضی باشند.

بعد از گذشت هفت هفته از لیگ بیست‌ویکم، بالاخره انتظار هواداران میلیونی سرخابی‌ها به پایان رسید و روز شنبه در حالی که هیچ تماشاگری اجازه ورود به ورزشگاه آزادی را پیدا نکرد، شاگردان فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی به مصاف یکدیگر رفتند. در حالی که هیچ کدام از دو تیم نمی‌خواستند از این بازی بازنده بیرون بیایند، بازهم همان اتفاق تکراری در لیگ برتر فوتبال ایران رخ داد و دربی 97 با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در این بازی سیدحسین حسینی، ‌محمد دانشگر، سیاوش یزدانی،‌ محمدحسین مرادمند، جعفر سلمانی، روزبه چشمی(۷۴-آرش رضاوند)، مهدی مهدی‌پور، رضا آذری(۶۷- زبیر نیک‌نفس)، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد(۸۹-ارسلان مطهری) برای استقلال و حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، سعید آقایی، مهدی شیری، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر(۷۸-مهدی عبدی) برای پرسپولیس به میدان رفتند.

تبلیغات محیطی آزاردهنده در اختیار استقلال

با اعلام رسمی باشگاه استقلال، در جلسه‌ای که صبح شنبه با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون، حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال و معاونان او در محل سازمان لیگ برگزار شد، درنهایت مقرر شد که تبلیغات محیطی توسط باشگاه استقلال انجام شود. باشگاه استقلال قبل از دربی مبلغ سهم سازمان لیگ را واریز کرد و برای ادامه مسابقات هم تضامین لازم را به سازمان لیگ تحویل داد. این موضوع باعث شد تا استقلالی‌ها بدون مشکل تبلیغاتی را که داشتند، در طول بازی به نمایش بگذارند. البته که تبلیغات پرتعداد و شلوغ و البته بیش‌ازحد بزرگ در کنار زمین و روی سکوها بیشتر برای بینندگان تلویزیونی آزاردهنده به حساب می‌آمد، اما احتمالا باشگاه استقلال پول خوبی از این فرصت برای خودش به جیب زد.

پنالتی استقلال دیده نشد!

دربی 97 بسیار پربرخورد و با اعتراضات فراوان در داخل و کنار زمین همراه بود؛ به طوری که داور به چهار بازیکن پرسپولیس و سه بازیکن استقلال کارت زرد نشان داد و البته نیمکت‌ها هم از این قافله عقب نماندند و چند بار از سوی داور تذکر و اخطار دریافت کردند. اما داور دو صحنه کلیدی داشت که در هر دو صحنه استقلالی‌ها اعتقاد داشتند اشتباه داور مانع گلزنی آنها شده است. در نیمه اول حسین حسین‌زاده قصد داشت با فرار از کمند مدافع پرسپولیس در موقعیت تک‌به‌تک با حامد لک قرار بگیرد که توسط مدافع سرخپوشان متوقف شد؛ لحظه‌ای که می‌توانست پنالتی به سود استقلال باشد، اما داور آفساید مهاجم آبی‌ها را گرفت. محسن قهرمانی، کارشناس داوری در این‌باره می‌گوید: «دوربین تلویزیونی با خط کمک داور مماس نبود و به همین دلیل فرهاد مجیدی به آن اعتراض کرد، ولی از دید من هم آفساید درست بود.» اما در دقایق پایانی مسابقه به نظر می‌رسید فرشاد فرجی روی ژستد، مهاجم خارجی استقلال مرتکب خطا شده که داور می‌توانست پنالتی اعلام کند، اما نکرد. قهرمانی در این‌خصوص نیز می‌گوید: «درست است که توپ در آن صحنه نبود، اما بی‌احتیاطی بازیکن پرسپولیس را دربرداشت و از نظر من این صحنه پنالتی بود.»

مساوی به نفع هیچ کس

با اینکه بازی بدون تماشاگر آن حس‌وحال دربی چند سال قبل را به بینندگان تلویزیونی القا نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد که دو تیم در ایجاد موقعیت روی دروازه یکدیگر چندان هم بد کار نکردند. بدون شک دو سرمربی با دستور احتیاط تیم‌شان را وارد زمین کرده بودند و در روزی که گل‌گهر سیرجان شکست سنگین 4 بر 2 را بر سپاهان صدرنشین تحمیل کرده بود، به صدرنشینی در صورت کسب برد فکر می‌کردند. با این حال تمام اتفاقات ریز و درشت دربی 97 به تساوی بدون گل انجامید؛ نتیجه‌ای که نه به نفع استقلال بود و نه پرسپولیس. در این میان بدون شک تماشاگران میلیونی این مسابقه هم لذتی از تساوی بدون گل تیم مورد علاقه‌شان نبردند؛ نتیجه‌ای که این روزها به شدت در لیگ برتر فوتبال ایران در حال تکرارشدن است. فعلا پرسپولیس با 15 امتیاز پایین‌تر از گل‌گهر سیرجان و سپاهان در رده سوم جدول قرار دارد و تیم فرهاد مجیدی هم با ثبت پنجمین تساوی متوالی خود و کسب 14 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.