بیانیه داوطلبان در آزادی: با همدیگر توقف‌ناپذیریم

فراخوان عمومی هلال‌احمر برای همراه شدن تمام افراد جامعه با این نهاد بشردوستانه

با حضور جمعی از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و تشکیل حلقه انسانی در ورزشگاه آزادی و هم‌زمان در چند شهر دیگر، بیانیه روز جهانی داوطلب قرائت شد.

پیش از شروع مسابقه شهرآورد تهران جمعی از داوطلبان این جمعیت با حضور در ورزشگاه آزادی بیانیه روز جهانی داوطلب را قرائت کردند. در این بیانیه با تأسی از شعار امسال فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر مبنی بر «با همدیگر توقف‌ناپذیریم» به فعالیت‌های بدون چشمداشت، بشردوستانه و خیرخواهانه در راستای کمک‌رسانی به محرومان اشاره شده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

پیش از شروع مسابقه شهرآورد تهران جمعی از داوطلبان این جمعیت با حضور در ورزشگاه آزادی بیانیه روز جهانی داوطلب را قرائت کردند

روز جهانی داوطلب، فرصتی است تا فعالیت‌های داوطلبانه را توسعه دهیم و دولت‌ها را تشویق کنیم که از تلاش‌های داوطلبان و اقدامات آنان در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در سطح محلی، ملی و بین‌المللی حمایت کنند.

فعالیت‌های بدون چشمداشت، همدلی‌وهمراهی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، موید این موضوع است که آنها همواره حامیان گرانبهای این سازمان عام‌المنفعه برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های بشردوستانه و خیرخواهانه در جای‌جای میهن و حتی فراتر از مرزها، در راستای کمک‌رسانی به محرومین و نیازمندترین انسان‌ها هستند.

درود بی‌پایان بر شما که در این ایام محنت و سختی از آسایش خود چشم پوشیده‌اید و در کنار سایر جهادگران همسو با مدافعان سلامت وارد میدان عمل شدید و بدون هیچ‌گونه چشمداشت مادی؛ فقط‌وفقط برای رضایت خداوند متعال و آسایش هم‌وطنان خود با ارایه خدمات سلامت و معیشت‌محور به خانوارهای نیازمند متأثر از بیماری کرونا پرداخته‌اید؛ بدون تردید چنین عملی موهبتی است که خداوند بزرگ هرکسی را نصیب نخواهد کرد. شما که با روح بلند و مناعت طبع، با دل پرمحبت و دستانی گشاده و بخشنده، همنوعان را چون خود دوست داشته و شیرینی و طعم خوش زندگی را برای دیگران نیز آرزو دارید، به‌یقین در پیشگاه حق‌تعالی عزیز و گرامی بوده و از بهترین پاداش برخوردار خواهید بود.

امیدواریم که با تأسی از بیانیه گام دوم انقلاب «به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه‌ خدمت‌رسانی در موضوعات اجتماعی مانند فعالیت‌های نیکوکاری» را به منصه‌ظهور برسانیم.

ما داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، رسالت خود می‌دانیم:

باتوجه‌به اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌ها، مانع تحقق اصل همبستگی بشردوستانه برای ایجاد صلح‌وتوسعه پایدار بوده و تبعات منفی آن ظرفیت کشورها را برای جلب کمک و حمایت از نیازهای افراد و جوامع آسیب‌پذیر تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، یکایک ما داوطلبان به‌عنوان «سفیران صلح‌ودوستی» با استفاده از دیپلماسی بشردوستانه و با راه‌اندازی کمپینی با همین عنوان، با فراخوان تمامی داوطلبان جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تقاضا داریم با پیوستن به این کمپین، نسبت به ایجاد فضایی بشردوستانه و بی‌طرفانه سهیم شوند که از این طریق ضمن تاکید بر ضرورت رفع فوری تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه، به‌ویژه در شرایط پاندمی کووید- ۱۹، صدای رسای آسیب‌پذیران بوده و نویدبخش جهانی سراسر صلح، دوستی و آرامش باشیم.

ما همچنان ضمن سپاس از وجود ارزشمند اعضا و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، با تأسی از شعار امسال فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر مبنی بر اینکه «با همدیگر توقف‌ناپذیریم»، سالروز جهانی داوطلب را گرامی داشته و شأن و منزلت این قشر خدوم و زحمتکش را ارج می‌نهیم و از تمامی هم‌وطنان گرامی صمیمانه دعوت می‌نماییم با پیوستن به خیل عظیم داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در عرصه‌های جدید، این‌بار با مشارکت برای سلامت و صلح‌جهانی، زمینه‌ساز زندگی همراه با کرامت برای تمامی همنوعان بوده، در جایی که فقر به تاریخ می‌پیوندد و صلح در اولویت قرار می‌گیرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.