هنوز مرگی بر اثر «اومیکرون» گزارش نشده است

سازمان بهداشت جهانی گفت اومیکرون حداقل در 38 کشور شناسایی شده، اما هنوز مرگی بر اثر آن گزارش نشده است

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد نوع اومیکرون (Omicron) حداقل در 38 کشور جهان شناسایی شده، اما هنوز هیچ مرگی گزارش نشده است. سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا مشخص شود این نوع چقدر بیماری‌زاست، آیا باعث بیماری شدیدتر می‌شود و درمان‌ها و واکسن‌ها در برابر آن چقدر موثرند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد نوع  اومیکرون (Omicron) حداقل در 38 کشور جهان شناسایی شده، اما هنوز هیچ مرگی بر اثر آن گزارش نشده است. در این میان هشدارهایی هم وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است ظهور این نوع به بهبود اقتصاد جهانی آسیب برساند.

در حالی که ایالات متحده و استرالیا هم به کشورهایی پیوستند که موارد ابتلا به اومیکرون را تایید کردند، این نوع کل موارد ابتلا در آفریقای‌جنوبی را به بیش از 3میلیون رساند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا مشخص شود این نوع چقدر بیماری‌زاست، آیا باعث بیماری شدیدتر می‌شود و درمان‌ها و واکسن‌ها در برابر آن چقدر موثرند.

این سازمان روز جمعه گفت هنوز هیچ گزارشی از مرگ‌ومیر مربوط به اومیکرون مشاهده نکرده، اما گسترش نوع جدید ممکن است باعث بیش از نیمی از موارد ابتلای کووید در اروپا در چند ماه آینده شود.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، روز جمعه گفت نوع جدید ممکن است بهبود اقتصاد جهانی را نیز کُند کند، درست مانند فشار دلتا.

فرانچسکو روکا، رئیس صلیب‌سرخ گفت که ظهور اومیکرون شاهدی بر خطر میزان نابرابر واکسیناسیون جهانی بود.

در ایالات متحده، تاکنون 11 ایالت آلودگی به نوع اومیکرون را تایید کرده‌اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گفت در حال بررسی موارد احتمالی این نوع در سایر ایالت‌هاست.

استرالیا هم روز جمعه گزارش داد با وجود ممنوعیت ورود غیرشهروندان به این کشور و محدودیت پروازها از جنوب آفریقا، آزمایش سه دانشجو در سیدنی برای این نوع مثبت بوده است.

افزایش موارد دلتا قبلا دولت‌های اروپایی را مجبور کرده بود قوانین پوشیدن اجباری ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، منع آمدوشد یا قرنطینه را مجددا اجرا کنند و حالا کسب‌وکارها از کریسمس تلخ دیگری می‌ترسند.

مسئولان منطقه‌ای آلمان با اقدامات جدیدی از جمله ممنوعیت آتش‌بازی در میهمانی‌های سال نو برای جلوگیری از تجمعات بزرگ موافقت کردند.

در همین‌حال، در برزیل، یک قاضی دادگاه عالی دستور داد ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری، به دلیل اظهارنظرهایی که واکسن کووید-19 را به ایدز مرتبط می‌کند، مورد تحقیق قرار گیرد، ادعایی که پزشکان و دانشمندان آن را رد کردند.

بولسونارو در ویدیویی در ماه اکتبر گفت که «گزارش‌های رسمی دولت بریتانیا حاکی از آن است که افراد کاملا واکسینه‌شده خیلی سریع‌تر به سندرم نقص ایمنی اکتسابی مبتلا می‌شوند». فیس‌بوک و اینستاگرام چند روز بعد آن ویدیو را حذف کردند.

رئیس‌جمهوری برزیل هنوز واکسینه نشده است و مکررا علیه دستورات واکسن فشار می‌آورد.

منبع: گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.