پلیس مخالف پرمخاطب‌هاست!

پلیس با برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل‌هایی مانند محل دائمی نمایشگاه بین تهران و دیگر نقاط شهر تهران مخالف است

پلیس با برگزاری هرگونه نمایشگاه‌ پرمخاطب در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد. به گفته رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی تهران بزرگ، پلیس با برپایی نمایشگاه‌های تخصصی مشکلی ندارد. «پلیس با برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل‌هایی مانند محل دائمی نمایشگاه بین تهران و دیگر نقاط شهر تهران مخالف است.»

سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به اینکه از برگزاری نمایشگاه‌هایی که روی وضعیت ترافیکی منطقه تاثیر بگذارد جلوگیری خواهد شد. «معتقدیم در این تصمیم باید نظر تخصصی پلیس و شهرداری به‌دلیل مدیریت ترافیک اعمال شود.»

حمیدی با تاکید بر این مساله که مسئولیت ترافیک شهر به‌عهده پلیس راهور و شهرداری تهران است، می‌گوید: «اما عجیب است که  تصمیم‌گیری در مورد برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سطح شهر بدون اطلاع این دو دستگاه انجام می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «بدیهی است سرفصل‌هایی چون ترافیک سنگین و آلودگی هوا که محصول این تصمیم در معابر و مناطق اطراف نمایشگاه است در این مورد لحاظ نشده است.» به اعتقاد حمیدی اگر این نمایشگاه دارای نقص است باید نواقص آن رفع و نمایشگاه‌های پرمخاطب در آن برگزار شود. «این مجموعه دارای امکانات مناسبی نظیر ایستگاه مترو، پارکینگ و … است و محل قرارگیری آن نیز اخلالی در ترافیک شهری ایجاد نمی‌کند.»

به باور او برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در مناطق داخلی شهر نه توجیه ترافیکی و نه زیست‌محیطی دارد و با هیچ منطقی قابل توجیه نیست. «تجربه پلیس در عرصه مدیریت شهری و ترافیک نشان داده برگزاری چند نمایشگاه پربازدید طبیعتا روی ترافیک محدوده بزرگراه چمران، خیابان سئول، چهارراه پارک‌وی، خیابان ولیعصر و البته معابر منتهی به آن تاثیرگذار خواهد بود.»

او ادامه می‌دهد: «خواسته و مطالبه مردم این است که پلیس برای این مسأله چاره‌ای بیندیشد.» حمیدی می‌گوید: «این نمایشگاه‌ها با توجه به حجم مخاطب و بازدیدکننده می‌تواند روی روند ترافیک پایتخت در دیگر شریان‌های شهری تاثیر گذاشته و حتی تا ساعت‌ها خیابان‌های مرکز شهر را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.