«اومیکرون» آمریکایی‌ها را برای واکسن به صف کرد!

ایالات متحده جزو کشورهایی بود که کمپین واکسیناسیون‌اش را زود آغاز کرد، اما در این زمینه عقب مانده‌ است

کشورهایی که کمپین واکسیناسیون‌شان را زودتر آغاز کرده‌اند، در این زمینه عقب مانده‌اند. بر اساس گزارش CNN، تاکنون 59.4 درصد از جمعیت ایالات متحده کاملا واکسینه شده‌اند. حالا ترسی که اومیکرون برانگیخته باعث شده تقاضای واکسن در ایالات متحده و زمان انتظار برای دریافت آن افزایش یابد!

تقاضای واکسن در ایالات متحده و همچنین زمان انتظار برای دریافت آن افزایش یافته است. کارشناسان گفتند بسیاری از کلینیک‌های واکسیناسیون و مقامات محلی از صف‌های طولانی و تأخیر در رزرو نوبت‌ واکسیناسیون خبر می‌دهند، که حاصل واجدان شرایط گسترده برای واکسن‌های تقویت‌کننده و ترس از نوع  اومیکرون (Omicron) است.

فشارها بر برنامه واکسیناسیون ایالات متحده نیز به‌دلیل کمبود گسترده نیروی کار که بر بسیاری از بخش‌ها، از جمله مراقبت‌های بهداشتی تأثیر می‌گذارد، بدتر شده است.

میچل روتهولز، رئیس سیاست ایمن‌سازی در انجمن داروسازان آمریکا، گفت: «چیزی که مردم باید در نظر داشته باشند این است که ما یک سیستم ارایه مراقبت‌های بهداشتی تحت فشار و خسته داریم.»

طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تقاضای واکسن از میانگین زیر یک‌میلیون دوز در روز در ماه اکتبر به میانگین 1.5 میلیون در روز در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. به نظر می‌رسد تقاضا برای دوزهای تقویت‌کننده و دوزهای اول باعث افزایش آن شده است.

ظاهرا کشورهایی که کمپین واکسیناسیون‌شان را زودتر آغاز کرده‌اند، در این زمینه عقب مانده‌اند که تردید در تزریق واکسن یکی از دلایل آن است. بر اساس گزارش CNN، تاکنون 59.4 درصد از جمعیت ایالات متحده کاملا واکسینه شده‌اند. سنگاپور (91.9 درصد)، امارات متحده عربی (88.4 درصد)، شیلی (84.4 درصد)، مالت (83.8 درصد)، کوبا (81.9 درصد)، اسپانیا (80.5 درصد)، کره جنوبی (80.3 درصد) و کامبوج (79.2 درصد) جزو کشورهای پیشتاز در این زمینه هستند. بریتانیا 68.2 درصد و فرانسه 70.0 درصد از جمعیت ود را کاملا واکسینه کرده‌اند.

اومیکرون در حداقل 16 ایالت

کرونای بسیار جهش‌یافته اومیکرون تا روز شنبه در حداقل 16 ایالت آمریکا گزارش شده است.

به نظر می‌رسد بسیاری از موارد افرادی هستند که اخیرا به آفریقای جنوبی سفر کرده‌اند، از جمله اولین موردی که روز شنبه در ویسکانسین وزارت بهداشت این ایالت گزارش کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد برخی از آنها نمونه‌هایی از گسترش ویروس در جامعه هستند، از جمله فردی آلوده در هاوایی که به خارج از ایالت خود سفر نکرده بود و مردی در مینه‌سوتا که در گردهمایی‌ای در شهر نیویورک شرکت کرد. صرف نظر از این، مقامات بهداشتی برای گسترش اجتناب‌ناپذیر این نوع در جامعه آماده بودند.

هیچ یک از موارد اومیکرون گزارش‌شده تاکنون در ایالات متحده منجر به بیماری جدی، بستری‌شدن در بیمارستان یا مرگ نشده است.

منابع: نیویورک‌تایمز- CNN

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.