امدادگران پرحادثه‌ترین کوهستان کشور را تقویت کنید

فرماندار شمیرانات در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»:

با انتصاب دکتر پيرحسين کوليوند به‌ عنوان رئيس جمعيت هلال‌احمر و تعريف اهداف و برنامه‌های جديد اين نهاد عام‌المنفعه بين‌المللی در حوزه پيشگيری و ساماندهی بحران‌های طبيعی و غيرطبيعی قرار است در اين ستون ضمن گفت‌وگو با مسئولان، کارشناسان و پيشکسوتان حوزه بحران و امدادونجات، از آنها درباره ضرورت‌های فعاليت و افق‌های پيش‌‌روی هلال‌احمر در اين حوزه بپرسيم. صحبت‌هايی که می‌تواند راهگشای تحقق اهداف جمعيت در دوره مديريت جديد باشد. این‌بار سیدمهدی ساداتی، فرماندار شهرستان شمیرانات با ما به گفت‌وگو نشست.

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: «امروز جمهوری اسلامی ایران با پرچم سرخ هلال‌احمر در سراسر دنیا منادی دعوت جهانیان به صلح است. نهاد عام‌المنفعه مردم‌نهادی که با اقدامات خیرخواهانه‌اش در دنیا صلح و آرامش را به همه هدیه می‌دهد.»
سیدمهدی ساداتی ضمن گرامیداشت روز جهانی فعالیت‌های داوطلبانه و تبریک این روز به همه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: «‌جمعیت هلال‌احمر نهاد مورداعتماد مردم است و فعالیت‌های داوطلبانه افراد در آن حکایت از این اعتماد، همدلی و همراهی دارد.»
او در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان شمیرانات و حضور همیشگی نیروهای امدادی و داوطلب هلال‌احمر در زمان وقوع بحران‌ها گفت: «به‌واسطه قرار گرفتن جاذبه‌های طبیعی مرتفع تهران در این شهرستان، با توجه به وجود سه پیست بین‌المللی اسکی که این شهرستان را به قطب ورزش‌های زمستانی در کشور مبدل کرده، ما هر روزه به‌خصوص روزهای آخر هفته شاهد حضور گردشگران و ورزشکاران بسیاری در منطقه هستیم که قطعا این حضور بی‌حادثه نیست. شمیرانات، پرحادثه‌ترین کوهستان کشور است و  هرچند همواره در طول سال‌های گذشته امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر پای ثابت امدادرسانی در زمان بحران بوده‌اند، اما انتظار می‌رود با توجه به حساسیت منطقه، تقویت و تمرکز فعالیت‌های امدادی در این منطقه در دستور کار رئیس جمعیت هلال‌احمر قرار گیرد. قطعا دکتر کولیوند با توجه به تجارب و تخصص علمی در حوزه بحران به این مهم واقف است و با تحقق این مهم بستر ارتقای امنیت مسیرهای کوهستانی و گردشگری منطقه را فراهم خواهند کرد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.