تقویت لجستیک و امکانات جمعیت هلال‌احمر ضروری است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

با انتصاب دکتر پيرحسين کوليوند به‌‌عنوان رئيس جمعيت هلال‌احمر و تعريف اهداف و برنامه‌هاي جديد اين نهاد عام‌المنفعه بين‌المللي در حوزه پيشگيري و ساماندهي بحران‌هاي طبيعي و غيرطبيعي قرار است در اين ستون ضمن گفت‌وگو با مسئولان، کارشناسان و پيشکسوتان حوزه بحران و امدادونجات، از آنها درباره ضرورت‌ فعاليت و افق‌هاي پيش‌‌روي هلال‌احمر در اين حوزه بپرسيم. صحبت‌هايي که مي‌تواند راهگشاي تحقق اهداف جمعيت در دوره مديريت جديد باشد. این‌بار محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ما به گفت‌وگو نشست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تقویت جمعیت هلال‌احمر در بخش لجستیک و امکانات زیرساختی گفت: «باید با تقویت حوزه سخت‌افزاری جمعیت هلال‌احمر این مجموعه را برای رویارویی بهتر هنگام وقوع بحران‌ها آماده کرد.»

محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به انتصاب پیرحسین کولیوند به عنوان رئیس جدید هلال‌احمر افزود: «امروز سکان جمعیت هلال‌احمر در دست کسی است که با زیروبم مدیریت بحران آشناست و این شناخت او از حوزه بحران می‌تواند به شناخت آسیب‌ها، مشکلات و حتی ظرفیت‌ها و امکانات این بخش کمک کند تا در سایه یک برنامه‌ریزی منسجم و قوی بتوانیم شاهد اتفاق‌های خوب در جمعیت هلال‌احمر باشیم.»

او گفت: «در سال‌های گذشته جمعیت هلال‌احمر به دنبال وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی ماموریت‌های بسیاری در کشور انجام داده و باید برای تقویت دوباره ظرفیت انبارهای اقلام امدادی، همچنین به‌روزرسانی و اورهال تجهیزات امدادی بودجه و اعتبارات خاصی به این مجموعه تخصیص یابد. لذا در این رابطه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم را دارد تا بعد از احصای نیازهای جمعیت هلال‌احمر نسبت به بررسی این نیازها اقدام کند تا گام موثری در جهت رفع آنها برداریم.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.