ثبت‌نام 2میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن

برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یک‌سال تقلیل پیدا کرد

ثبت‌نام در طرح نهضت ملی در آستانه 2 میلیونی شدن قرار گرفت و تاکنون یک میلیون و ۹۸۶ هزار و ۳۶۶ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند

شهروند آنلاین: وزارت راه‌وشهرسازی اعلام کرد: «ثبت‌نام در طرح نهضت ملی در آستانه دو میلیونی شدن قرار گرفت و تاکنون یک میلیون و ۹۸۶ هزار و ۳۶۶ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.»

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی، یک میلیون و ۹۸۶ هزار و ۳۶۶ نفر در سامانه ملی نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رئیس‌جمهوری از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

در ابتدا مقرر بود، ثبت‌نام طی یک ماه انجام شود که با موافقت وزارت راه‌وشهرسازی طی چندین مرحله تا پایان آذرماه تمدید شده است.

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است.

متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم‌استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چراکه این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به‌دلیل متارکه به‌صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

بنابر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است. بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن موردنیاز نیست. این افراد می‌توانند به‌جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.