دانشجویان پرچمدار دفاع از دین و نظام هستند

پیام تبریک رئیس جمعیت هلال‌احمر به مناسبت روز دانشجو

دکتر پیرحسین کولیوند در پیامی به مناسبت روز دانشجو، جوانان و دانشجویان را آینده‌سازان کشور توصیف کرد که در آگاه کردن جامعه برای داشتن ایرانی بهتر از قبل سهیم هستند.

متن پیام دکتر پیرحسین کولیوند به شرح زیر است:

شانزدهم آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شد تا دلاوری‌های دانشجویان در رسیدن به اهداف آزادیخواهانه و آرمان‌های استقلال‌طلبانه کشور، در چنین روزی از تاریخ به ما یادآوری شود.

جنبش دانشجویی در این روز بهای سنگینی برای بیداری و روشنگری ملت داد، ریخته شدن خون جوانان دانشجو در مبارزه حق‌طلبانه علیه استعمارگران غرب در کشور، قبل از انقلاب و پس‌ از آن در دوران انقلاب اسلامی با تسخیر لانه جاسوسی، نشان‌دهنده حضور همیشگی و تأثیرگذار دانشجویان در عرصه‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و این بزرگ‌ترین درس برای پایبندی به حفظ اصول و ارزش‌های استقلال‌طلبانه ایران اسلامی عزیزمان است.

جوانان دانشجو علاوه بر سنگرهای علمی و پژوهشی، شایستگی‌های خود را در حرکت جهادی به‌خوبی نشان داده‌اند. جنگ 8 ساله بارزترین نمونه آن است، دانشجویانی بودند که از خارج کشور آسایش خود را رها کردند و برای دفاع از میهن آمدند و شهید شدند، این یعنی رسیدن به علو درجات انسانی، گذشتن از جان خود برای کوتاه کردن دست دشمنان از کشور که جز با رشادت‌های جوانان فداکارمان میسر نبود.

امروز دانشجویان و دانشگاهیان باید هوشیارتر از همیشه در سنگر علم و دانش مراقب توطئه‌های اسلام‌ستیزانه غرب در دور کردن هویت دینی و اسلامی‌شان باشند. همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید دارند، دانشجویان باید دارای روحیه انقلابی و اسلامی باشند و اعتقاد دارند که رسالت دانشجو سیاست‌ورزی نه سیاست‌زدگی و داشتن استقلال بدون تأثیرپذیری از جریان‌های خاص است، اکنون دانشگاهیان در این برهه از زمان باید با پیروی از فرمایشات و تکیه به اصول و ارزش‌های انقلاب در راستای پیشرفت و رسیدن به اهداف نظام اسلامی گام بردارند.

جوانان و دانشجویان، آینده‌سازان کشور هستند و نقش آنها در آگاه کردن جامعه برای داشتن ایرانی بهتر از قبل، مهم و حساس است، ما امیدواریم دانشجویان با روشنگری در جامعه و پرهیز از یاس و ناامیدی در تنگناهای اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه غرب پرچمدار دفاع از دین و نظام کشور باشند.

 امیدوارم بتوانیم با ایستادگی و پایبندی به آرمان‌های امام راحل و با استعانت از راهبردهای مقام معظم رهبری در راستای اعتلای کشور، آینده‌ای بهتر از امروز بسازیم.

دانشجویان عضو کانون‌های جمعیت هلال‌احمر علاوه بر انجام وظایف موردتوجه مقام معظم رهبری، در میدان حوادث نیز جانفشانی می‌کنند، آنهایی که برای کمک به همنوع خود متعهد هستند و در دو سال اخیر در پیشگیری و مقابله با کرونا حضور چشمگیری داشتند که قابل‌تقدیر است.

جوانانی که در غربالگری و تلقیح واکسن کرونا به‌عنوان بازوی توانمند دولت و نظام، فعالیت داشتند. در این روز که متعلق به همه دانشجویان است از اعضای کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر و همه دانشجویان و دانشگاهیان تشکر دوباره دارم که با همت والایشان شبانه‌روز در پیشبرد اهداف والای انسانی در کشور پیشتاز هستند.

جوانان هلال احمر، پیشگامان مقابله با کرونا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.