زنان ایرانی امیدوار به حضور در جشن صعود

فیفا اصرار دارد بازی ایران مقابل عراق با حضور تماشاگران زن و مرد برگزار شود

رویارویی با عراق در بهمن ماه که با یک برد می‌تواند جشن صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی باشد، به گفته وزیر ورزش احتمالا با حضور زنان در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد.

با اینکه این روزها خبری از تماشاگران روی سکوهای استادیوم ایران نیست، خیلی‌ها امیدوارند به محض بازشدن درهای استادیوم‌ها، زنان هم بتوانند به تماشای مسابقات حداقل در سطح ملی بنشینند؛ اتفاقی که قبلا چند باری رخ داده و این بار هم قرار است در حضور رئیس فیفا تکرار شود. در شرایطی که فدراسیون فوتبال برای حضور اینفانتینو در بازی ایران و عراق به عنوان جشن صعود به جام‌جهانی برنامه‌ریزی کرده، بحث حضور زنان در ورزشگاه هم بار دیگر به صورت جدی باز شده است. فیفا حساسیت بسیاری زیادی نسبت به رفع این معضل دارد، به طوری‌ که جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به طور مکرر و در دیدارهای خود با مقامات ایرانی و همین‌طور در فضای مجازی از تلاش برای حل‌وفصل این مشکل در ایران سخن می‌گوید.

این نهاد بین‌المللی علاقه‌مند است به زودی حضور بانوان در فوتبال ایران به یک امر عادی تبدیل شود و در تمام مسابقات باشگاهی و ملی، زنان هم مانند مردان روی سکوهای ورزشگاه حضور داشته باشند. از زمان روی کار آمدن اینفانتینو، حساسیت‌ها به این مسأله افزایش یافته و قرار بود این حرکت از بازی ایران و کامبوج آغاز شود و به مرور شکل و رویه عادی به خود بگیرد، اما شیوع کرونا، جلوی عادی‌سازی این وضعیت را گرفت و از آن زمان، به علت شیوع کرونا تیم‌ملی هیچ دیدار رسمی و دوستانه‌ای با حضور تماشاگران نداشته است.

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه دربی تهران در واکنش به سوالات خبرنگاران در این زمینه به پاسخی کوتاه بسنده کرده و گفته بود: «در حال بررسی این قضیه هستیم.»

اما حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال جزئیات بیشتری از تلاش برای رفع دغدغه‌های زنان و همین‌طور فیفا ارایه کرده است. او می‌گوید: «جدا از اتفاقات خوبی که در زمان حضور اینفانتینو در ایران می‌افتد، دو موضوع خیلی مهم است. بحث اول حضور تماشاگران و بانوان در ورزشگاه است و بحث دوم هم اساسنامه‌ فدراسیون فوتبال است که باید آن را هم نهایی کرده باشیم. فیفا روی این دو موضوع تاکید دارد و امیدوارم تا زمان حضور رئیس فیفا مشکلات مربوط به آنها را حل کنیم. من مطمئنم با نگاه خوبی که در مجلس شورای اسلامی در مورد فوتبال و ورزش وجود دارد، این اتفاق خواهد افتاد و ان‌شاءالله با نگاه خوبی که وجود دارد بحث حضور بانوان هم حل خواهد شد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.