دورکاری در غرب، به مرگ مردم افغانستان منجر شد!

کیوسک: نگاهی به مهم‌ترین رویدادهای منتشر شده در روزنامه‌های جهان؛ 7 دسامبر 2021

به گزارش گاردین، یک دیپلمات سابق انگلیس گفته که «هرج‌ومرج» در خروج نیروهای بریتانیا از افغانستان باعث شد ده‌ها هزار نفر به کمک و راه نجات دسترسی نداشته باشند.

نیویورک تایمز

عکس یک نیویورک‌ تایمز سربازان اوکراینی در پایگاه نظامی را نشان می‌دهد. مقامات رسمی آمریکا هشدار داده‌اند که ممکن است روسیه در تدارک برنامه نظامی علیه اوکراین باشد که بیش از 175 هزار نیرو را شامل می‌شود. 8 سال بعد از جنگ، پیش‌بینی‌های تلخ از حمله نظامی روسیه خبر می‌دهد.

دیلی میل

روزنامه دیلی میل پیشتاز در انتشار یک اعتراف بحث‌برانگیز است و بر این گواه تمرکز دارد که در روزهای پرالتهاب فرار از افغانستان با پروازهای نجات، فرهنگ دورکاری یا کار از خانه در وایت‌هال، به مرگ بیشتر مردم افغانستان منجر شده است. این روزنامه می‌گوید افشاگر این موضوع ادعا می‌کند که گاهی او تنها فردی بود که با هزاران نفر مردم بی‌پناه و از جان‌گذشته برای فرار از طالبان سروکار داشته است.

گاردین

به گزارش گاردین، یک دیپلمات سابق انگلیس گفته که «هرج‌ومرج» در خروج نیروهای بریتانیا از افغانستان باعث شد ده‌ها هزار نفر به کمک و راه نجات دسترسی نداشته باشند.

این روزنامه می‌گوید رافائل مارشال مدعی شده که «هرج‌ومرج بوروکراتیک» در وزارت امور خارجه باعث شده تا افغان‌ها در میان طالبان رها شوند تا بمیرند. دولت انگلیس ولی می‌گوید کارکنانش به‌طور «خستگی‌ناپذیر» برای تخلیه بیش از 15هزار نفر طی دو هفته تلاش کردند.

تایمز

به گزارش تایمز، کارشناسان هشدار داده‌اند که نوع اومیکرون قرار است ظرف چند هفته به سویه غالب کووید-19 در بریتانیا تبدیل شود. موارد ابتلا به اومیکرون در بریتانیا هر سه روز دو برابر می‌شود، زیرا دانشمندان به‌طور فزاینده‌ای مطمئن شده‌اند که اومیکرون بیشتر از سویه دلتا غالب است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.