پزشکان داوطلب را به هرندی دعوت می‌کنم

سپیده علیزاده، فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی و مدیر موسسه نور سپید هدایت

مدتی است که هلال‌احمر در هرندی فعالیت‌هایی برای کاهش آسیب آغاز کرده است، اما حقیقت این است که من به‌عنوان یکی از فعالان حوزه آسیب اجتماعی که مرکز کاهش آسیب را در این محله اداره می‌کنم، از این فعالیت‌ها هیچ اطلاعی نداشتم.

در این مدت ارتباط موثری با انجمن‌های مردم‌نهاد که در این محله فعالیت می‌کنند برقرار نشده. در حالی که ما و بسیاری از انجمن‌ها که سال‌هاست در حوزه کودکان، زنان، اعتیاد و … در این محله فعالیم، می‌توانستیم تجربه‌های خود در این سال‌ها را در اختیار این طرح بگذاریم. همفکری و هم‌افزایی ما با هلال‌احمر می‌تواند هم برای ما و هم برای هلال‌احمر موثر باشد.

سال گذشته بازدیدی از طرف مسئولان هلال‌احمر از مرکز کاهش آسیب شوش انجام شد. ما انتظار داشتیم بعد از این بازدید تعامل ما با جمعیت بیشتر شود در حالی که چنین فرصتی محقق نشد. این در حالی است که ما برای تامین داروهای اولیه‌ای مثل انواع مسکن، با مشکل روبه‌رو هستیم و هلال‌احمر می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

ما 200 زن بی‌سرپناه به همراه فرزندانشان را در مرکز کاهش آسیب، نگهداری و خدمات‌رسانی می‌کنیم. توجه به این افراد که آسیب‌پذیرترین قشر جامعه به‌شمار می‌روند می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌های بعدی را بگیرد.

پزشکان و روان‌شناسان داوطلب جمعیت هلال‌احمر را دعوت می‌کنم که به هرندی بیایند و برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی در تهران و قطع چرخه آسیب، ما را همراهی کنند. فردی که در بدترین شرایط روحی، توانسته موادمخدر را ترک کند و به زندگی برگردد، نیاز به حمایت‌های روحی و روانی بیشتری دارد و ما به تنهایی از پس این کار بر نمی‌آییم.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.