توزیع هوشمند کالاهای اساسی از ۵ به ۹ قلم

مخبر: واحدهای سنتی جایگاه خود را در نظام توزیعی هوشمند بازآفرینی کنند

مخبر توسعه اقتصاد دیجیتال و بهره‌برداری از برنامه‌های نرم‌افزاری را یکی از راه‌های نجات بیماری اقتصاد در حوزه توزیع کالاها و خدمات و حذف واسطه‌های غیر ضرور دانست.

جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار و بر برنامه‌ریزی مناسب برای گسترش اقلام خرید اینترنتی با قیمت مصوب و همچنین تنظیم بازار مایحتاج شب عید و ماه رمضان تاکید شد. معاون اول رئیس‌جمهوری در ابتدای این جلسه از هماهنگی مطلوب بین دستگاه‌های متولی برای حل چالش‌های موجود خصوصا در ماه‌های اولیه شروع به کار دولت، بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار قدردانی و تاکید کرد این موضوع یک اتفاق جمعی است که با مشارکت گروهی افتاده و استمرار آن نیز به همین تعاون و همدلی وابسته است.

مخبر توسعه اقتصاد دیجیتال و بهره‌برداری از برنامه‌های نرم‌افزاری را یکی از راه‌های نجات بیماری اقتصاد در حوزه توزیع کالاها و خدمات و حذف واسطه‌های غیرضرور دانست و تاکید کرد در این زمینه لازم است واحدهای سنتی نیز جایگاه خود را در این نظام توزیعی هوشمند بازآفرینی کنند.

در این جلسه گزارشی از توزیع اینترنتی و هوشمند کالاهای اساسی با قیمت مصوب در خانه ارایه شد و با توجه به پیامدهای مطلوب آن بر تنظیم عرضه، قیمت و سهولت دسترسی مقرر شد تا با رفع برخی نقایص پیشنهاداتی برای افزایش سطح توزیع و گسترش اقلام و محدوده جغرافیایی آماده و اجرایی شود. بر این اساس پس از توزیع موفق پنج قلم کالای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ، برنج، شکر و روغن در یک ماه گذشته، توزیع چهار قلم کالای لبنی شامل شیر، پنیر، ماست و کره نیز در دستور کار فروش اینترنتی و توزیع هوشمند با قیمت مصوب قرار می‌گیرد.

در جلسه ستاد تنظیم بازار گزارشی نیز از نحوه عملکرد تیم‌های دستگاه‌های نظارتی و همچنین نحوه ساماندهی ظرفیت‌های مردمی توسط بسیج در حوزه پایش گران‌فروشی و احتکار ارایه و مقرر شد این اقدام در تمامی زنجیره تولید تا عرضه از کارخانه تا خرده‌فروشی بیش از پیش مورد توجه و رصد جدی قرار گیرد. در این زمینه پیشنهاداتی نیز مبنی بر افزایش سرعت در برخورد با متخلفان و ارتقای قدرت بازدارندگی و اثرگذاری اقدامات مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که وزرای کشور، صمت، جهاد کشاورزی، دادگستری و سخنگوی دولت نیز حضور داشتند، مقرر شد اقدامات لازم برای تامین مرکبات و خرما و سایر ملزومات برای شب عید و ماه مبارک رمضان به مقدار نیاز کشور انجام شده و از هم‌اکنون برنامه‌ریزی مناسب برای تنظیم بازار و قیمت‌ها در آن برهه زمانی توسط وزارت جهاد کشاورزی طوری انجام شود که مایحتاج مورد نیاز مردم دچار مشکل نشود.

گفتنی است عملکرد قرارگاه‌های استانی در حوزه تنظیم بازار نیز مورد واکاوی قرار گرفت و گزارشی از وضعیت و پراکندگی فعلی آنها در کشور ارایه و در این زمینه مقرر شد این اقدامات با نظارت وزارت کشور و همکاری سایر دستگاه‌ها در تمام کشور با جدیت ادامه یابد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.