فروش مبلمان، شگرد جدید کلاهبرداری در سایت‌های درج آگهی

۷۰ درصد کلاهبرداری‌های رایانه‌ای در سایت‌های واسطه‌ا‌ی خریدوفروش رخ می‌دهد

فردی که با درج آگهی دروغی فروش مبلمان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، در عملیات پلیس فتای استان مرکزی دستگیر شد.

سرهنگ «احسان آنقی» رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: «در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر پرداخت مبلغ ۵۸ میلیون ریال به حساب فردی برای خرید مبل در سایت دیوار و عدم‌پاسخگویی فروشنده پس از دریافت پول نقد، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت. در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد شاکی از طریق آگهی فروش مبل در سایت دیوار اقدام به خرید کرده و پس از پرداخت پول به حساب فروشنده جنسی دریافت نکرده است و فرد کلاهبردار پاسخگو نیست.»

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: «در ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتای استان، فرد کلاهبردار در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر شد. با پیگیری‌های پلیس پول واریزی مالباخته به او بازگردانده و متهم نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.»

او در پایان با اشاره به وقوع بیش از ۷۰ درصد کلاهبرداری‌های رایانه‌ای در بستر سایت‌های واسطه‌ا‌ی خریدوفروش گفت: «شهروندان خرید‌های خود را به‌صورت حضوری انجام دهند. به هیچ وجه به فرد آگهی‌دهنده اعتماد نکرده و از واریز بیعانه جدا خودداری کنند. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند و از مشاوره کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا بهره‌مند شوند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.