هم‌افزایی برای خدمات‌رسانی بهتر

مهدی داوری دولت‌آبادی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری تهران

با انتصاب دکتر پيرحسين کوليوند به عنوان رئيس جمعيت هلال‌احمر و تعريف اهداف و برنامه‌هاي جديد اين نهاد عام‌المنفعه بين‌المللي در حوزه پيشگيري و ساماندهي بحران‌هاي طبيعي و غيرطبيعي قرار است ضمن گفت‌وگو با مسئولان، کارشناسان و پيشکسوتان حوزه بحران و امدادونجات، از آنها درباره ضرورت فعاليت و افق‌هاي پيش‌روي هلال‌احمر در اين حوزه بپرسيم. صحبت‌هايي که مي‌تواند راهگشاي تحقق اهداف جمعيت در دوره مديريت جديد باشد. این بار مهدی داوری دولت‌آبادی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری تهران با ما به گفت‌وگو نشست.

هلال‌احمر ید طولایی در مقابله با بحران‌ها در کشور دارد. همچنین خدمات‌رسانی‌ در عرصه‌های مختلفی که به تسکین آلام بشری مربوط می‌شود. آنچه برای بهتر شدن این خدمات و فعالیت‌ها می‌توان به سراغش رفت، هم‌افزایی همه نهادهای فعال در حوزه مدیریت بحران از جمله هلال‌احمر و آتش‌نشانی است.

ظرفیت‌های بزرگی در تهران وجود دارد که با این هم‌افزایی می‌توان تاثیر آن را چند برابر کرد. این کار در نهایت به عملکرد بهتر ما در مقابل بحران می‌انجامد.

نهادهای فعال در حوزه مدیریت بحران از جمله شهرداری، آتش‌نشانی و هلال‌احمر می‌توانند با استفاده از توان یکدیگر در حوزه آموزش‌های شهروندی قدم بزرگی بردارند. در حال حاضر همه این نهادها به صورت جداگانه آموزش‌هایی برای مقابله با بحران و آمادگی در برابر حوادث ارایه می‌کنند.

اما با تهیه پکیج‌های کاملی از این آموزش‌ها در تمام حوزه‌های مدیریت بحران می‌توان کیفیت آموزش را بالاتر برد. در این صورت مردم هم دسترسی راحت‌تری به این آموزش‌ها خواهند داشت.

پیشنهاد دیگری که برای افزایش توان نهادهایی مثل هلال‌احمر و آتش‌نشانی دارم، به اشتراک گذاشتن درس‌آموخته‌هایی است که در طول سال‌ها حضور مستقیم در بحران به دست آمده. این تجربه‌های ارزشمند در صورت انتقال به دیگر نهادها می‌تواند سر بزنگاه، کلیدی برای حل بهتر بحران‌ها باشد.

هلال‌احمر می‌تواند این تجربه‌ها را در اختیار سازمان آتش‌نشانی که ماموریتی مشابه با جمعیت هلال‌احمر دارد، بگذارد و در مقابل از درس‌آموخته‌های این سازمان بهره ببرد. در نهایت فکر می‌کنم هم‌افزایی هلال‌احمر و آتش‌نشانی در حوزه‌های مختلف می‌تواند به بالاتر رفتن کیفیت ارایه خدمات هر دو نهاد کمک کند و همچنین شهروندان آماده‌تری برای مقابله با بحران‌ها آموزش دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.