علی باقری: برای دستیابی به توافق در وین مانعی نیست

مورا: اعضای برجام حس تازه‌ای برای احیای مفاد این توافق دارند

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های‌ بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که این نشست «کوتاه و سازنده» بوده است.

شهروندآنلاین: علی باقری‌کنی بعد از نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام درباره کیفیت نشست گفت: «در نشست امروز طرف‌های مختلف از جمله ایران دیدگاه خودشان را در رابطه با روند آتی گفت‌وگوها بیان کردند.» 

او افزود: «هیأت جمهوری اسلامی ایران در این نشست تاکید کرد که مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش قبلا بیان کرده و با جدیت ادامه می‌دهد و اراده جدی برای مذاکرات دارد.»
باقری‌کنی تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران درمورد دستیابی به توافق هم اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، مانعی نمی‌بیند.»

او در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه آیا طرف‌های مقابل در جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام به پیشنهادهای ایران پاسخ مستند و مستدلی را ارایه دادند، گفت که این موضوع باید در جلسه کارگروه‌ها پیگیری شود.
باقری‌کنی ادامه داد: «همین که طرفین برای استمرار گفت‌وگوها اراده جدی دارند، نشان‌دهنده این است که دو طرف می‌خواهند به هم نزدیک شوند.»

مورا: اعضای برجام حس تازه‌ای برای احیای مفاد این توافق دارند

در همین راستا نماینده اتحادیه اروپا در پایان نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام گفت که تمام طرف‌ها حس تازه‌ای برای احیای مفاد این توافق دارند.

 انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده داشت، امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها گفت: «چیزی که امروز صبح احساس کردم این بود که همه هیأت‌ها حس تازه‌ای در جهت نیاز به کار و دستیابی به توافق بر سر احیای مفاد برجام داشتند.»
او عنوان کرد که دیدگاه‌های مختلفی درخصوص روند مذاکرات وجود دارد و «ما برای نزدیک‌تر کردن این دیدگاه‌ها به یکدیگر تلاش می‌کنیم.» او مهم‌ترین فاکتور در مذاکرات را غلبه بر اختلافات دانست.
مورا به دلیل سرمای هوا در وین و بارش برف این‌بار در چادر خبرنگاران حاضر شد و با نمایندگان رسانه‌ها صحبت کرد.

این مقام اتحادیه اروپا گفت: «پرونده موضوعاتی که هنوز باز مانده، باید بسته شود و ما برای همیشه زمان نخواهیم داشت.»

او افزود: «تاکید می‌کنم که ضرورتی فوری برای دستیابی به توافق وجود دارد و هرچه زمان بیشتر سپری می‌شود، این ضرورت شدت بیشتری می‌یابد.»

مورا با اشاره به نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سرنوشت مذاکرات وین برای رسیدن به توافق، به ملاقات روز گذشته خود با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس اشاره کرد و از اینکه گروسی در تماس مستمر با ایران است، ابراز خرسندی کرد.

اولیانوف: جلسه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت؛ کوتاه و سازنده بود

همچنین نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن اعلام خبر پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام گفت که این جلسه «سازنده» بوده است. «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های‌ بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که این نشست «کوتاه و سازنده» بوده است.

نشست کمیسیون مشترک برجام دقایقی پیش با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار و مقرر شد گفت‌وگوها درخصوص متون پیشنهادی ایران در سطوح مختلف ادامه یابد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.