خداحافظی با «بدمن» سینمای ایران

جلال پیشوائیان درگذشت

شهروندآنلاین: ساعاتی پیش برخی از رسانه‌های سینمایی و کانال‌ها و سایت‌های مجازی از درگذشت جلال پیشوائیان خبر دادند. طبق این اخبار؛ جلال پیشوائیان، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران و شناخته‌شده‌ترین بازیگر نقش منفی این سینما که نزدیک به ۶۰ سال در فیلم‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده بود، در کشور آلمان درگذشته است. دلیل درگذشت جلال، کهولت‌سن عنوان شده است.

به گزارش رسانه‌های هنری؛ جلال پیشوائیان که از سال ۱۳۴۰ در سینمای ایران حضوری پررنگ داشت، روز گذشته در 91 سالگی درگذشت. جلال که در سینمای قبل از انقلاب بیشتر با نقش‌های منفی به یاد آورده می‌شود، در ۸۱ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده بود که از میان آنها می‌توان به «سرسام»، «طوقی»، «رضا موتوری»، «صادق کرده»، «قیصر»، «دشنه»، «کندو»، «ذبیح»، «خط قرمز»، «تیغ و ابریشم»، «شیلات»، «ضیافت»، «بی‌پولی»، «اخراجی‌ها۲» و «تنها صداست که میماند» اشاره کرد. آخرین بازی جلال پیشوائیان که در سال‌های اخیر در آلمان اقامت داشت، در فیلم «۵۷۸ روز انتظار» محصول ۱۳۹۰ بود. مرحوم پیشوائیان که در سال‌های اخیر به آلزایمر مبتلا شده بود، تمام ماه‌های اخیر را به‌دلیل شکستگی‌ لگن در بیمارستان بستری بود.

جلال پیشوائیان که در سال 1309 به‌دنیا آمده بود، پیش از بازیگری، در زمینهٔ ورزش بوکس و جودو فعالیت داشت. او که در سال ۱۳۴۱ با ایفای نقش کوتاهی در فیلم سینمایی «گرگ‌های گرسنه» به کارگردانی محمدعلی فردین بازیگری را آغاز کرد، با بازی در «خداحافظ تهران» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان به یک چهره شناخته‌شده تبدیل شد. پیش‌تر در سال 97 نیز خبر درگذشت جلال پیشوائیان به نحو گسترده‌ای منتشر شده بود که در نهایت تکذیب شد!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.