گردباد در آمریکا، مرگ در خانه‌های مردم+ ویدیو

گردبادها حداقل 6 ایالت را را درنوردیدند؛ ده‌ها تن کشته شده‌اند و احتمال افزایش تلفات بسیار است

پس از آنکه گردباد از آرکانزاس تا کنتاکی را درنوردید، نیروهای امدادی روز شنبه برای نجات بازماندگان تلاش کردند. ده‌ها نفر بر اثر طوفان‌ کشته شدند و مقامات هشدار دادند که با غربال‌کردن ویرانه‌ها، تلفات افزایش می‌یابد.

پس از آنکه گردباد از آرکانزاس تا کنتاکی را درنوردید، نیروهای امدادی روز شنبه برای نجات بازماندگان تلاش کردند. ده‌ها نفر بر اثر طوفان‌ کشته شدند و مقامات هشدار دادند که با غربال‌کردن ویرانه‌ها، تلفات افزایش می‌یابد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، بیل بانتینگ، رئیس عملیات مرکز پیش‌بینی طوفان، بخشی از سرویس ملی هواشناسی، گفت که جمعه‌شب گردبادها حداقل 6 ایالت را از جمله آرکانزاس، ایلینوی، کنتاکی، می‌سی‌سی‌پی، میسوری و تنسی را درنوردید؛ فلز را مانند کاغذ خُرد کردند؛ به ساختمان‌های بتنی آسیب زدند و یک قطار باری را از مسیر خود خارج کردند.

قطاری در شهرستان هاپکینز، کنتاکی بر اثر باد شدید از ریل خارج شد.REUTERS

این حادثه باعث کشته‌شدن افرادی شد که در شیفت‌های شب جمعه در یک کارخانه شمع‌سازی در کنتاکی کار می‌کردند، جایی که گفته می‌شود تعداد زیادی جان خود را از دست داده‌اند. در یک انبار آمازون در ایلینوی، حداقل 6 نفر کشته شدند و عملیات نجات در آنجا ادامه دارد. مقامات روز شنبه گفتند نمی‌دانند چه تعداد کارگر در این انبار گم شده‌اند، اما جست‌وجوها سه روز دیگر ادامه خواهد یافت.

در این ویدیو، تصاویر پهپادی فروپاشی انبار ایلینوی را در پی گردبادهای ایالات متحده نشان می‌دهد.

 

بر اساس گزارش‌های گردآوری‌شده PowerOutage.us، روز شنبه صدها هزار نفر بدون برق بودند. بسیاری از آنها مشترکان ایالت‌هایی بودند که در قلب حادثه بودند، اما نزدیک به نیم‌میلیون مشترک در سایر ایالت‌ها، از جمله میشیگان و اوهایو هم برق نداشتند.

خودرویی در برمن، کنتاکی پس از گردباد.Photograph: Greg Eans/AP

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در سخنرانی بعدازظهر شنبه در Delaware، جایی که آخر هفته را سپری می‌کرد، گفت دولت او هر کاری که ممکن است برای کمک به ایالت‌های از طوفان آسیب دیده انجام می‌دهد. او گفت این احتمالا یکی از بزرگ‌ترین گردبادها در تاریخ ایالات متحده است.

در کنتاکی دست‌کم 70 نفر بر اثر گردباد کشته شده‌اند که احتمال افزایش تلفات وجود دارد. انتظار می‌رود تعداد کشته ها به بالای ۱۰۰ نفر برسد. روز شنبه، حداقل پنج ایالت مرکزی و جنوبی ایالات متحده از تلفات بر اثر این گرباد گزارش دادند.

ساختمانی در میفیلد پس از طوفان. Photograph: Mark Humphrey/AP

ویکتور جنسینی، محقق آب‌وهوا در دانشگاه ایلینوی شمالی، گفت: «طوفان‌های جمعه‌شب بسیار غیرمعمول بود، زیرا در ماه دسامبر رخ داد، زمانی که هوای سردتر معمولا گردبادها را محدود می‌کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.