با آبروی ما بازی کردند| شکایت خانواده یکی از دختران حبس‌شده در خانه وحشت

خانواده یکی از دختران حبس‌شده در خانه وحشت شکایت خود را در دادسرا مطرح کردند

خانواده یکی از دختران حبس‌شده در خانه وحشت، با حضور در دادسرای جنایی پایتخت شکایت خود را مطرح کردند. آنها از اینکه فیلمی از دخترشان پخش‌شده نیز شکایت دارند. این خانواده دیگر حاضر نیستند دختر خود را در خانه‌شان بپذیرند و می‌گویند به خاطر بی‌آبرویی دیگر نمی‌توانند با این دختر زندگی کنند.

ندا کمی معلولیت ذهنی و کمی هم معلولیت جسمی دارد. او با پدر و نامادری‌اش زندگی می‌کرد که قصد داشت با جمع‌کردن پول به ترکیه برود. اما پایش به آن خانه ترسناک باز شد و دیگر نتوانست رنگ آزادی را ببیند. تا اینکه پلیس آنها را پیدا کرد. ندا همان دختری است که هشت ماه در کمد زندانی شده بود. حالا خانواده‌اش شناسایی شده‌ و با حضور در دادسرای جنایی پایتخت شکایت خود را مطرح کرده‌اند.

پدر این دختر در تحقیقات به بازپرس گفت: «از وقتی فیلم دخترمان را دیده‌ایم، شوکه شده‌ایم. دخترم خیلی تکیده و لاغر شده است. اصلا اینطوری نبود. او حتی سیگار هم نمی‌کشید. اما می‌گویند معتاد به شیشه شده است. مطمئنیم که سعید او را معتاد کرده است. از طرفی این فیلم همه جا منتشر شده است و صدا و تصویر دخترم را همه دیده‌اند. برای همین دیگر نمی‌توانم این دختر را به خانه راه بدهم. او را در همین زندان نگه دارید.»

شکایت داریم

این مرد در ادامه صحبت‌هایش گفت: «چند سال پیش همسر اولم یعنی مادر ندا فوت کرد. من هم با زن دیگری ازدواج کردم. در خانه‌مان همیشه با ندا رفتار خوبی داشتیم. او در یک خیاطی کار می‌کرد و از چند وقت قبل از ناپدیدشدنش شب‌ها را هم همانجا می‌خوابید. او با زنی افغانستانی در خیاطی دوست شده بود و در کنار او می‌ماند. از مدت‌ها قبل هم می‌گفت که می‌خواهد به ترکیه برود. تا اینکه دیگر از او خبردار نشدیم. بلافاصله به خیاطی رفتیم و از همان زن افغانستانی درخصوص دخترم پرس‌وجو کردیم. او گفت که ندا کارهایش را کرده بود و می‌خواست به ترکیه برود. او رفت از بانک پول بگیرد که دیگر بازنگشت. همان زمان هم موضوع ناپدیدشدنش را به پلیس گزارش دادیم.»

او که از انتشار فیلم دخترش به شدت ناراحت و عصبانی بود، ادامه داد: «من از دخترم هیچ خبری نداشتم تا اینکه اولین بار او را در فیلمی که منتشر شد، دیدم. خیلی شوکه شدم. چرا فیلم دختر مرا بدون اینکه صورتش را بپوشانند، منتشر کرده‌اند. تمام دوستان و آشنایان فیلم را دیده‌اند. ما حال‌وروز خوبی اصلا نداریم. به خاطر این فیلم دیگر نمی‌توانیم تو روی کسی نگاه کنیم. برای همین از تمام عوامل انتشار این فیلم و افرادی که دخترم را زندانی کردند، شکایت داریم.»

با توجه به اينكه تحقيقات مقدماتي محرمانه است و هيچ يك از ضابطان بدون دستور قضائي حق انتشار تصوير يا صورت افراد پرونده و همچنين روند تحقيقات مقدماتي را ندارند، بنابراین درخصوص انتشار این فیلم، پرونده قضائي تشكيل شد. قرار است عوامل دخیل در این قضیه شناسايي شوند و تحقيقات از آنها آغاز شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.