محقق شدن بیانیه گام دوم انقلاب در گرو انتقال تجارب نسل پیشکسوت به جوانان است

رئیس جمعیت هلال احمر:

دکتر پیرحسین کولیوند در نشست مشترک با نمایندگان بازنشسته های هلال احمر، محقق شدن بیانیه گام دوم انقلاب را در گرو انتقال تجارب نسل پیشکسوت به جوانان دانست.

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با نمایندگان بازنشسته های جمعیت هلال احمر گفت: بازنشستگان و پیشکسوتان در جمعیت هلال‌احمر همواره نقشی اساسی داشته و سرمایه اجتماعی بسیار مبارک و قابل تقدیری هستند.

وی افزود: بازنشستگان عمر و جوانی خود را در مسیر امدادرسانی گذاشته ‌اند و به همین علت صاحب تجربه، اندیشه و گنجینه‌ بزرگی از علم، مهارت و اخلاق هستند که قدردانی از زحماتشان جزو وظایف ما است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: بازنشستگان الگوی جوانان ما هستند و در ارزش های دینی ما تاکید بر احترام به بزرگان در اخلاق و کردار را داریم، بنابراین حفظ حرمت و عزت بازنشستگان و پیشکسوتان بر ما واجب است. بازنشستگان و پیشکسوتان تربیت ساز جوانان انقلابی و مومن براساس شاخص های نظام اسلامی هستند. بنابراین جوانان برای پیشرفت به تجارب این عزیزان نیاز دارند.

دکتر کولیوند ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید جوانان خیلی از روزهای سخت را تجربه نکرده اند که این تجربیات از طریق بازنشستگان قابل انتقال است تا به هموطنان خدمت بهتری با حفظ کرامت صورت گیرد.

وی با اشاره به این که امروز اعتماد عمومی را با کمک پیشکسوتان می توان ارتقا داد، تصریح کرد: جامعه نگاه مثبتی نسبت به هلال احمر دارند و به همین علت شهروندان زمانی که به مشکلی برخورد می کنند ابتدا هلال احمر را یاد می کنند و برای درخواست کمک به سمت هلال احمر می آیند. بنابراین باید پس از خداوند، نقطه امید و تکیه گاه مردم شویم. گاهی قانون موجب محدودیت ها می شود اما باید برای ارائه خدمت بهتر و گره‌گشایی بیشتر تلاش و محدودیت ها را کم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: بیمه تکمیلی ‌و مباحث مربوط به معیشت بازنشستگان باید رسیدگی کامل شده و در اولویت قرار گیرد. دولت در تلاش برای حل مشکلات و خدمت به اقشار مختلف است و ما هم در این راستا تلاش خود را برای حل مشکلات خواهیم کرد. امروز جوانان هلال احمر در جاده و کوهستان با کمترین درآمد مشغول به خدمت هستند که در این مورد پیگیری‌هایی انجام شده تا به زودی اتفاقات بهتری برای معیشت این عزیزان رقم خورد.

کولیوند ضمن اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیشکسوتانی که دوران دفاع مقدس را تجربه کردند و در امدادرسانی خوش درخشیدند، بزرگانی که حوادث مختلف در کشور همچون زلزله های رودبار و منجیل، بم، ورزقان و سرپل ذهاب را تجربه کردند و برای نجات جان هموطنان تمام توانشان را گذاشتند، امروزه وظیفه دارند برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و الگوشدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تجارب ارزنده خود را به نسل جوان منتقل کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.