شراکت اتحادیه‌اروپا با هلال‌احمر برای کاهش خطرپذیری حوادث و مقابله با خشکسالی در ایران

هیات 6 نفره اتحادیه اروپا، به سرپرستی سارا رینالدی رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی اداره کل شراکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا، عصر روز شنبه برای گفت‌گو درباره کاهش خطر پذیری ایران در حوادث و بلایا و مقابله با بحران، به ساختمان صلح جمعیت هلال احمر رفت.

با هماهنگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، هیاتی از سوی اتحادیه اروپا وارد تهران شده است. این هیات 6 نفره، عصر شنبه 20 آذر ماه برای برپایی جلسه‌ای درباره کاهش خطرپذیری و مقابله با حوادث، به ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر (صلح) آمد تا با منصوره باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران، مارتین فیشر مدیر عملیات پاسخگویی به بحران خشکسالی ایران در فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و عطا دورانی رئیس دفتر این فدراسیون در تهران دیدار و گفت‌وگو کند.

حسن اسفندیار مدیرکل عملیات بین‌المللی و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر از ابراز آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای پذیرفتن مسئولیت اجرای بخشی از اقدامات اتحادیه اروپا در برنامه‌های اجرایی سال 2022 در حوزه مدیریت بحران‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و انسانی خبر داد و گفت: اغلب مباحث و موضوعات همکاری‌های مشترک بین ما و اتحادیه اروپا بر سر پاسخگویی به 2 بحران خشکسالی در کشور و هجوم آوارگان افغانستانی ناشی از مخاصمات اخیر آن کشور به مرزهای شرقی ایران بود.

او افزود: البته برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به بحران‌ها با اتکا به تجربه جمعیت هلال احمر همچون امدادرسانی به سیلاب‌های ناشی از تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و امداد و نجات به متاثرین از آخرین زلزله‌های خسارت‌آور کشور بود.

مدیر کل عملیات بین‌المللی و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این نشست موضوع مشارکت اتحادیه اروپا در برنامه‌های کاهش خطرپذیری حوادث در ایران مطرح شد که موجب استقبال خوب طرفین قرار گرفت.

اسفندیار تاکید کرد: به اذعان هیات اعزامی اتحادیه اروپا به تهران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای برنامه‌ای منسجم، اقتضایی و استراتژیک برای مقابله با حوادث است.

گفتنی است، هیات اعزامی اتحادیه اروپا به سرپرستی سارا رینالدی رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی اداره کل شراکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا به ایران آمده است و براساس اعلام وزارت امورخارجه کشورمان، قرار است او و همراهانش پس از دیدار انجام شده با جمعیت هلال احمر با تعدادی از ادارات امور بین‌الملل وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ایران دیدار کنند. اما هلال احمر تنها نهاد غیردولتی و عام المنفعه است که با برپایی این نشست در پیشگیری و مقابله با حوادث و بلایا با اتحادیه اروپا مشارکت خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.