پرسپولیس، زیر تیغ بُرنده انتقادها

محمد نوری، کاپیتان سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: دست از سر یحیی و تیمش بردارید!

کاپیتان سابق پرسپولیس وضعیت این تیم را خوب تلقی می‌کند و معتقد است فشارهای بیرونی به یحیی گل‌محمدی و تیمش منطقی نیست.

شهروندآنلاین: اگرچه پرسپولیس اکنون در فاصله سه امتیازی تا صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد، اما حضور این تیم در جایگاه ششم جدول و شیوه بازی سرخ‌ها سبب شده انتقادهای زیادی روانه یحیی گل‌محمدی و شاگردانش شود. بسیاری از طرفداران پرسپولیس با وجود کری‌خوانی‌های معمول با رقبا اما اعتقاد دارند تیم‌شان نسبت به سال‌های گذشته افت کرده و فوتبال روانی را بازی نمی‌کند. هرچند که کارشناسان معتقدند باید فشار را از روی پرسپولیس برداشت و این تیم را رها کرد تا بتواند همچون سال‌های قبل شرایط خوبی پیدا کند.

5 قهرمانی متوالی، کار یحیی را سخت کرد

بدون تردید وقتی یک تیم پنج قهرمانی متوالی را در طول پنج سال به دست می‌آورد،‌ طبیعی است که انتظارها از آن بالا برود و طرفدارانش برای تکرار کسب جام‌قهرمانی لحظه‌شماری کنند. آن هم درباره تیمی مثل پرسپولیس که هواداران پرشماری در کل ایران دارد، این مسأله بیشتر صدق می‌کند. پرسپولیس در طول سال‌های گذشته از هفته اول تا پایان رقابت‌ها همواره قدرتش را به رخ کشید. گواهی این موضوع کسب عنوان قهرمانی در فصل گذشته با قبول تنها یک شکست در طول مسابقات بود. سرخ‌های پایتخت در سال‌های گذشته رکوردهای زیادی را جابه‌جا کردند و اتفاقات مثبتی را در حوزه مسابقات باشگاهی فوتبال ایران رقم زدند. در این فضا لغزش پرسپولیس در برخی مسابقات ابتدایی لیگ برتر بیست‌ویکم برای طرفداران فوتبال قابل قبول نیست و به همین علت صداهای اعتراضی به گوش می‌رسد.

محمد نوری، کاپیتان سابق پرسپولیس یکی از افرادی است که اعتقاد دارد فشارهای وارده به این تیم اصلا درست نیست و باید با برگرداندن آرامش به تیم مانع از ایجاد تنش نزد اعضای پرسپولیس شد.

کاش ستاره‌ها جدا نمی‌شدند

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که پرسپولیس در این فصل تجربه کرد، جدایی چند ستاره اصلی آن و رفتن آنها به خارج از کشور بود. حسین کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی سرشناس‌ترین بازیکنان پرسپولیس بودند که به لیگ‌های قطر و  امارات رفتند و در امر جذب جایگزین آنها نیز باشگاه چندان موفق عمل نکرد. از سوی دیگر شهریار مغانلو و یکی دو بازیکن دیگر هم از پرسپولیس جدا شدند و به تیم‌های دیگر رفتند تا سرخ‌ها کمی از نظر مهره خالی شوند. البته که همین حالا هم پرسپولیس بازیکنان سرشناس و ملی‌پوش زیادی در اختیار دارد که می‌توانند بار این تیم را بردارند.

سرخ‌ها، لایوهای اینستاگرام را منفجر کردند

طی روزها و هفته‌های گذشته شاهد برگزاری لایوهای اینستاگرامی متعددی میان طرفداران پرفالوور پرسپولیس در فضای مجازی هستیم. هوادارانی که علاقه‌مند هستند تیم‌شان ششمین قهرمانی متوالی را کسب کند و نگران وضعیت این روزهای شاگردان یحیی گل‌محمدی هستند. به همین علت اعتراض‌هایی به سبک بازی و شرایط تیم می‌شود و حالا یحیی گل‌محمدی و بازیکنان در تلاشند تا به این انتقادها پایان بدهند.

یحیی دست به کار می‌شود

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در مصاحبه‌های اخیر خود بارها اعلام کرده که تیمش روزبه‌روز شرایط بهتری پیدا می‌کند. او البته ترجیح می‌دهد چندان توجهی به انتقادها نداشته باشد و با تلاش زیاد سرخ‌ها را به روزهای خوب برگرداند. در این شرایط او از هواداران خواسته زمان بدهند و باید دید در آینده با اقداماتی که کادر فنی انجام می‌دهد، پرسپولیس چه شرایطی پیدا خواهد کرد.

محمد نوری: پرسپولیس خیلی هم زیبا بازی می‌کند!

در چنین فضایی محمد نوری، کاپیتان سابق پرسپولیس یکی از افرادی است که اعتقاد دارد فشارهای وارده به این تیم اصلا درست نیست و باید با برگرداندن آرامش به تیم مانع از ایجاد تنش نزد اعضای پرسپولیس شد.

نوری درباره وضعیت پرسپولیس به خبرنگار شهروند می‌گوید: «اعتقاد شخصی‌ام بر این است که پرسپولیس واقعا فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذارد. اگرچه برخی ضعف‌های جزئی وجود دارد، اما اینکه تیم فوتبال هجومی را به نمایش می‌گذارد، مسأله بسیار مهمی است. در همه بازی‌های گذشته پرسپولیس درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته و موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریفان ایجاد کرده که نشان از قدرت تیم تحت هدایت گل‌محمدی است.»

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «وقتی تیمی چند ستاره تاثیرگذار خود را از دست می‌دهد، طبیعی است که برای بازگشت به شرایط هماهنگ گذشته نیاز به زمان داشته باشد. قطعا آقای گل‌محمدی و کادر فنی پرتلاشش خوب می‌دانند که باید چه کاری برای این تیم انجام بدهند. آنها شرایط را درک می‌کنند و با گذشت زمان به همه ثابت می‌شود که می‌توانند روزهای خوب گذشته را با پرسپولیس تکرار کنند.»

کاپیتان سابق پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «من خواهشم از هواداران عزیز این است که اجازه بدهند تیم روند طبیعی‌اش را طی کند. البته برخی افراد هستند که آرزویشان ضربه خوردن پرسپولیس است و رسیدن به هدف‌شان را در گرو حاشیه‌سازی برای تیم می‌دانند. من به این افراد می‌گویم دست از سر یحیی گل‌محمدی و بازیکنانش بردارند. آنها هرکاری بکنند این تیم با عبور از فشارها شرایط خوبش را ادامه می‌دهد.»

از نوری پرسیدیم: «آیا پرسپولیس با شرایط کنونی امسال هم می‌تواند قهرمان شود؟» او پاسخ داد: «پرسپولیس اکنون تنها سه امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد و شک نکنید این تیم لیاقت قهرمانی را دارد. پرسپولیس قطعا کاندیدای اصلی قهرمانی در لیگ جاری است. فقط کمی بحث نداشتن تمام‌کننده وجود دارد که ا‌ن‌شاءالله با تمرینات کادر فنی این مشکل هم حل می‌شود و همه با هم یک قهرمانی دیگر را جشن می‌گیریم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.