سوتی در حد لیگ قهرمانان اروپا!

رویارویی جذاب مسی و رونالدو به خاطر اشتباه در انجام قرعه‌کشی منتفی شد

اشتباه عجیب در جریان قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا باعث شد برای نخستین‌بار این قرعه‌کشی با نظر مسئولان یوفا تجدید شود.

ظهر روز دوشنبه نه‌تنها نگاه فوتبالدوستان از سراسر قاره سبز، بلکه از سراسر جهان به قرعه‌کشی حساس مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود؛ جایی که ممکن بود دوئل‌های جذابی بین تیم‌های مطرح و بازیکنان بزرگ جهان شکل بگیرد. اما در همان اوایل قرعه‌کشی با اینکه خیلی از شبکه‌های تلویزیونی مراسم را به طور زنده پخش می‌کردند و میلیون‌ها نفر منتظر دیدن اسامی تیم‌ها در داخل هر گوی بودند، اشتباه عجیبی رخ داد. گویا با اشتباه نرم‌افزار قرعه‌کشی منچستریونایتد و ویارئال در یک گروه قرار گرفته بودند و در حالی که در مرحله گروهی با هم روبه‌رو شدند، بار دیگر طبق این قرعه‌کشی باید به مصاف هم می‌رفتند.

در قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های اول گروه‌های هشتگانه در یک سو و تیم‌های دوم هم در سمت دیگر قرار می‌گیرند و در واقع علاوه بر اینکه امکان برخورد تیم‌های اول به یکدیگر وجود ندارد، امکان برخورد تیم‌هایی که در مرحله گروهی با یکدیگر هم‌گروه بودند هم نیست. این اشتباه محاسباتی باعث اشتباه مسئولان برگزاری قرعه‌کشی هم شد؛ به نحوی که آنها قرعه بعدی را برای ویارئال خارج کردند و آن هم منچسترسیتی بود. قرعه‌کشی ادامه پیدا کرد و گوی مربوط به یونایتدها هم به درون گلدان بازنگشت؛ تا اینکه پاری سن ژرمن به عنوان آخرین گویی که از گلدان بیرون آمد، حریف منچستریونایتد لقب گرفت. این اتفاق می‌توانست جذاب‌ترین بازی در این مرحله را رقم بزند؛ یعنی رونالدو و مسی بار دیگر روبه‌روی هم قرار می‌گرفتند، اما نه با پیراهن رئال و بارسلونا.

اعتراف شجاعانه یوفا به اشتباه تاریخی

اتلتیکومادرید به عنوان یکی از تیم‌های متضرر از این ماجرا به واسطه داشتن قرعه سخت و برخورد با بایرن مونیخ اعتراض خود را به گوش مسئولان یوفا رساند. در ادامه باشگاه اتلتیکومادرید رسما اعلام کرد که با یوفا بر سر یافتن راه‌حلی به دلیل اشتباه رخ‌داده در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان در تماس است. درنهایت یوفا رسما اعلام کرد قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا سه ساعت بعد دوباره تکرار خواهد شد. در بیانیه یوفا آمده است: «به دنبال یک مشکل فنی در نرم‌افزاری که به مسئولان اعلام می‌کند کدام تیم‌ها واجد شرایط بازی با یکدیگر هستند، در قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اشتباه بزرگ رخ داد. در نتیجه، قرعه‌کشی باطل اعلام شد و دوباره انجام خواهد شد.» البته تیمی مثل رئال مادرید هم که قرعه راحتی داشت و حتی گوی این دو تیم قبل از این اشتباه از گلدان بیرون آمده بود، به شدت به این تصمیم معترض شد.

رئال، قربانی اصلی قرعه مجدد!

بعد از انجام قرعه‌کشی مجدد، تنها قرعه‌ای که بار دیگر تکرار شد، دیدار چلسی و لیل بود. این در حالی است که رئال به عنوان معترض اصلی به تکرار قرعه‌کشی، با بدترین قرعه ممکن مواجه شد و حالا باید به جای بنفیکا با پاری سن ژرمن پرستاره روبه‌رو شود. بعد از انجام قرعه‌کشی نهایی، هشت دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان که باید اواخر بهمن و اوایل اسفندماه دیدارهای رفت و برگشت خود را برگزار کنند، به شرح زیر باهم روبه‌رو خواهند شد:

پاری‌سن‌ژرمن – رئال مادرید

اینتر – لیورپول

اتلتیکومادرید – منچستریونایتد

ویارئال – یوونتوس

چلسی – لیل

بنفیکا – آژاکس

اسپورتینگ لیسبون – منچسترسیتی

سالزبورگ – بایرن مونیخ

 

قرعه‌کشی لیگ اروپا با حضور 2 ایرانی

در این میان لیگ اروپا نیز قرعه‌کشی شد و بیشتر ایرانی‌ها پیگیر قرعه تیم‌های پورتو و زنیت به واسطه حضور دو بازیکن ایرانی در ترکیب آنها بودند. البته که حضور بارسلونا در این رقابت‌ها با توجه به حذف از لیگ قهرمانان اروپا، اعتباری دوچندان به لیگ اروپا خواهد بخشید. درنهایت و بعد از انجام قرعه‌کشی 16 تیم حاضر در لیگ اروپا بدین شکل با هم برخورد کردند:

سویا – دیناموزاگرب

آتالانتا – المپیاکوس

لایپزیگ – رئال سوسیداد

بارسلونا – ناپولی

زنیت – رئال بتیس

دورتموند – رنجرز

شریف تیراسپول – براگا

پورتو – لاتزیو

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.