کلاهبرداری اینترنتی با ترفند خرید شارژ

متهم با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ ، ‌قربانیان خود را به درگاه جعلی می‌برد

عامل راه‌اندازى صفحه فیشینگ از سوی ماموران پلیس فتا دستگیر شد. متهم با ترفند خرید شارژ تلفن همراه با هدیه از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد.

چندی پیش در پی مراجعه شخصی به پلیس فتای پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ 500 میلیون ریال از حساب بانکى‌اش، توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتای پایتخت قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش گفت: «برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم. با یک سایت مواجه شدم که مدعی بودند با خرید یک شارژ از سایت بدون قرعه‌کشی هدیه بگیرید. من هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم. پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم. پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.»

پس از گرفتن اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند. آنها متوجه شدند فردی تحت عنوان شارژ بخرید بدون قرعه‌کشی هدیه نقدی بگیرید با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند.

متخصصان سایبری پلیس فتا پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به‌دست آوردند. پس از تشریفات قضائی، مجرم در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

اعتراف به جرم

این متهم  پس از انتقال به پلیس فتای پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و گفت: «با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ با هدیه بدون قرعه‌کشی، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی می‌بردم. با به‌دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد، موجودی حساب قربانیان را سرقت می‌کردم.»

سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اعلام این خبر توصیه کرد: «مردم پیامک رمز یک‌بار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و … است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند. به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغواکننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند. برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند. همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.