مردم سفره‌هایشان خالی و خالی تر شده است

دفاع رزم حسینی از مبارزه با فساد هزینه دارد

علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت در صحن علنی مجلس از برنامه های پیشنهادی خود دفاع کرد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه دو برنامه به نمایندگان ارائه شده است، گفت: تامین کالاهای اساسی و سفره مردم از مهمترین‌هاست چرا که امروز شرمنده مردم هستیم که سفره‌هایشان خالی و خالی تر شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، رزم‌حسینی در دولت «تدبیر و امید» استاندار استان‌های خراسان رضوی و کرمان بوده است. وی از فرماندهان لشکر ثارالله در هشت سال دفاع مقدس و نیز قائم مقام شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی در مقطعی از دفاع مقدس بود و یکی از افتخاراتش ایثارگری و دریافت نشان فتح است. رزم‌حسینی سابقه مدیریت چند شرکت بزرگ، عضویت در هیات مدیره چند واحد تولیدی و فعالیت‌های بازرگانی را در کارنامه خود دارد. او عضو هیات مدیره چند واحد معدنی بوده و با امور صنعت، معدن و تجارت آشنایی کامل دارد.

وی امروز در دفاع از خود در مجلس گفت:این مردم وفاداری کردند و پای نظام جمهوری اسلامی ایران ایستادند و یکی از برنامه ها تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار همراه با نظارت و کنترل با همکاری اصناف و بازاریان است . ما با مشارکت آنها جهت تنظیم و نظات و کنترل بازار اقدام می کنیم و اصلاح سیاست های تنظیم بازار و ایجاد شبکه کارامد توزیع کالا و حذف واسطه ها نیز از برنامه های ماست.

او گفت: برنامه من ایجاد فضای شیشه‌ای در وزارت صمت است و البته مبارزه با فساد هزینه دارد و همین حالا تخریب‌ها آغاز شده است.

وزیر پیشنهادی صمت تاکید کرد: مبارزه با قاچاق و پرهیز از ایجاد التهاب در بازار نیز برنامه ماست و در حوزه صنعت نیز استفاده از ظرفیت خالی شهرک های صنعتی در دستور کار ماست. برنامه ای که دنبال می کنیم این است که کارخانه‌های کم ظرفیت را فعال کنیم.

وی گفت: گلایه اغلب نمایندگان تعطیلی واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی بود ، در حالی که احیای این واحدها در کنار کامل کردن زنجیره فولاد و توزیع عادلانه بر اساس مزیت های منطقه ای پیگیری می‌شود.

وی به گرانی فولاد اشاره کرد و گفت: طرحی در این خصوص آماده شده و اگر اتفاق نظر داشتید اجرایی می شود . وی موضوع خودرو را مهم دانست و گفت: ما در خودرو رقابت پذیری نداریم و هزینه سربار خودرو بالاست و عدم ساخت داخلی قطعات در کشور نیز سبب شده است واردات با ارز آزاد گران تمام شود . کمیسیون صنایع گفتند طرحی دارند در این خصوص که انشاالله اجرایی می شود .

او به بخش معادن اشاره کرد و گفت: باید مطالعات تکمیلی در حوزه اکتشاف صورت گیرد و فراهم کردن فرصت ها و احیای معادن کوچک و آزادسازی معادن حبس شده نیز از برنامه هاست . ما درخصوص تامین مواد اولیه شرکت‌های الومینیوم اقداماتی داریم . روان سازی و حذف فرایندها و تهاتر کالا نیز در دولت مصوب شده است و در حال انجام است .به این ترتیب واردات کالاهای ضروری در قبال صادرات از برنامه هاست .

به گفته وی منع واردات کالاهای غیر ضوری نیز در دستور کار قرار دارد و توسعه صادرات به کشورای همسایه نیز پیگیری می‌شود. ما می‌توانیم بسیاری از کالاهایی که در داخل برای تامین آن مشکل داریم از کشورهای همسایه تامین کنیم.

وی قسم خورد در هیچ شرکت خصوصی سهامدار نیست.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.