افزایش ارایه اقلام اساسی شب یلدا با قیمت مصوب در میادین

معاون اول رئیس‌جمهوری: نباید اجازه دهیم که هر کس قیمت کالاها را براساس خواست خود افزایش دهد

جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری امروز برگزار و تصمیمات لازم برای مدیریت بازار شب یلدا اتخاذ شد

شهروند آنلاین: جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری امروز برگزار و تصمیمات لازم برای مدیریت بازار شب یلدا اتخاذ شد.

محمد مخبر در جلسه ستاد تنظیم بازار،‌ با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت از سوی سازمان تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی گفت: «نباید اجازه دهیم که هرکس قیمت کالاها را براساس خواست خود افزایش دهد.»

در این جلسه گزارشی از وضعیت مایحتاج شب یلدا ارایه و مقرر شد تا سطح ارایه اقلام اساسی شب یلدا در میادین میوه‌وتره‌بار با قیمت مناسب و مصوب افزایش یافته و برخی اقلام نیز به‌صورت هوشمند از طریق سامانه‌های اینترنتی به فروش برسد.

همچنین در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، راه‌وشهرسازی، صمت، سخنگوی دولت و جمعی از مدیران سازمان‌های مربوطه حضور داشتند، گزارشی از وضعیت شبکه توزیع اقلام ارایه شد و با توجه به تاثیرات مطلوب توزیع هوشمند کالاهای اساسی بر افزایش عدالت در دسترسی و کاهش قیمت‌ها مقرر شد تا از ظرفیت اتحادیه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز برای گسترش این طرح استفاده شود.

به گزارش «شهروند آنلاین» از آنجــا کــه اســتمرار مدیریــت بــازار بــا رویکردهــای ســنتی از کارایــی لازم برخــوردار نیســت، ضــروری اســت مدیریــت بــازار (بــا رویکردهــای تحولــی) به منظــور ایجــاد ثبــات در عرضــه و تقاضــا و قیمــت کالاهــا بــا ابزارهــای هوشــمند و خودتنظیـم مـدنظـر قـرار گیـرد. موضوعی که در پیش بودن مناسبت‌هایی همچون شب یلدا، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ضرورت توجه به آن را دوچندان می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.