معادله پیچیده صدر جدول لیگ برتر!

در هفته برد استقلال و پرسپولیس، بقیه بالانشین‌ها شکست خوردند تا رقابت جذاب‌تر از قبل شود

پرسپولیس هم مثل استقلال با 3 گل از سد پیکان گذشت تا خودش را به یک امتیازی صدر جدول برساند.

بعد از انجام مهم‌ترین بازی هفته در ورزشگاه آزادی، چهارشنبه 7 بازی دیگر هفته دهم لیگ برتر برگزار شد؛ دیدارهایی که تغییرات زیادی را در جدول مسابقات به‌وجود آورد و بعضا نتایج غیرقابل پیش‌بینی هم رقم خورد. مهم‌ترین نکته این بود که با توجه به برد استقلال، شکست سپاهان، توقف آلومینیوم، باخت گل‌گهر و برد پرسپولیس حالا 5 تیم در بالای جدول با 20 و 19 امتیاز رقابت جذاب‌تری را نسبت به قبل دنبال می‌کنند.

3 گل پرسپولیس برای نزدیک شدن به صدر

شاگردان یحیی‌‌ گل‌محمدی که نمایشی هجومی را در مقابل پیکان ارایه کردند، موفق شدند با نتیجه 3-1 حریف را شکست دهند تا در یک بازی خانگی دیگر، پرگل‌ترین برد فصل خود را ثبت کنند. در نیمه اول مهدی عبدی روی اشتباه دفاع و دروازه‌بان حریف موفق به گلزنی شد تا سرخپوشان نیمه نخست را با پیروزی پشت سر بگذارند. در نیمه دوم با مصدومیت مهدی ترابی، او از زمین خارج شد و عیسی آل‌کثیر جای وی را گرفت و این بازیکن موفق شد دقایقی بعد روی پاس عالیشاه گل دوم را بزند. علیرضا کوشکی نیز در دقیقه ۸۲ از روی نقطه پنالتی برای پیکان گلزنی کرد؛ صحنه‌ای که با اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها همراه بود. علی شجاعی در دقیقه ۴+۹۰ برای پرسپولیس گل سوم را به ثمر رساند تا اینکه تیر خلاص را بر پیکره پیکان وارد کند. با این برد، پرسپولیس ۱۹ امتیازی شد و توانست تا یک امتیازی صدرجدول پیش برود ولی به‌دلیل تفاضل کمتر نسبت به سایر رقبا، در رده پنجم قرار گرفت.

نساجی ترمز آلومینیوم را کشید

نساجی طی سه هفته اخیر یک مساوی، یک برد و یک باخت داشت و با 10 امتیاز و رتبه دهم وارد هفته دهم شد. این تیم هفته گذشته فولاد را در اهواز متوقف کرد و امروز در ساری و همچنان به دور از قائمشهر میزبان یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ بیست‌ویکم بود؛ آلومینیوم، حریف امروز نساجی طی دو بازی اخیر خود دو برد کسب کرده و بدون شکست وارد هفته دهم لیگ برتر شد. شاگردان خطیبی که تنها یک گل در این فصل خورده بودند امروز برای جا نماندن از کورس بالای جدول به‌دنبال هر سه امتیاز بازی با نساجی بودند اما میزبان موفق شد در این دیدار یک امتیاز از آنها بگیرد. نساجی بازی را بهتر از آلومینیوم شروع کرد و پیش از پایان نیمه اول و در دقیقه 40 با ضربه سر کریم اسلامی دروازه حریف را باز کرد. خطیبی که نمی‌خواست اولین شکست فصل را متحمل شود، تغییراتی را در نیمه دوم به‌وجود آورد. این تغییرات بالاخره جواب داد و آلومینیوم در دقیقه 75 صاحب یک پنالتی شد و میثم مجیدی با گل کردن این ضربه، بازی را به تساوی کشاند.

باخت عجیب ذوب و احیای تراکتور

در سایر بازی‌های روز چهارشنبه لیگ برتر نتایج نسبتا غیرقابل پیش‌بینی رخ داد. مس رفسنجان که در هفته‌های اخیر با نتایج خیره‌کننده به صدرجدول نزدیک شده بود، مقابل فجرسپاسی متوقف شد. تراکتور که روزهای چندان خوبی را سپری نمی‌کند، با برتری دو بر صفر خانگی مقابل تیم بحران‌زده نفت مسجدسلیمان خودش را احیا کرد. ذوب‌آهن که با مهدی تارتار روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، در خانه مقابل هوادار یک بر صفر شکست خورد. صنعت نفت آبادان نیز با گل ثانیه‌های پایانی خود توانست یک بر صفر از سد پدیده عبور کند تا این تیم مشهدی در قعر جدول باقی بماند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.