اعزام سه تانکر حامل سوخت ایرانی به کاراکاس

نفتکش فارست با پرچم ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد

به‌رغم تهدیدهای آمریکا، همکاری دو کشور ایران و ونزوئلا در عرصه سوخت همچنان ادامه دارد. یک تانکر حامل سوخت ایران وارد آب‌های ونزوئلا شده است و دو تانکر دیگر در مسیر مشابهی به سوی ونزوئلا در حرکت هستند.

به گزارش شهروند آنلاین ،ایران برای ارسال سوخت‌های موتوری و بنزین، سه تانکر به سوی ونزوئلا اعزام کرده است. نفتکش فارست با پرچم ایران روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر (هفتم مهر) دقایقی پس از ساعت ۱۲ ظهر به وقت گرینویچ وارد آب‌های ونزوئلا شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از اطلاعات ناظر بر ردیابی نفتکش‌ها “رفینیتیو آیکن” خبر از ورود نفتکش فارست به آب‌های ونزوئلا داده است. این خبرگزاری حمل سوخت توسط این تانکر به آب‌های ونزوئلا را نشانه گسترش مناسبات بازرگانی و همکاری‌های اقتصادی دو کشور ونزوئلا و ایران ارزیابی کرده است.

در این گزارش آمده است که این دو کشور عضو اوپک (ایران و ونزوئلا) همکاری‌های خود را ظرف سال جاری در زمینه مبادله سوخت، نفت خام، مواد خوراکی و تجهیزات لازم برای پالایشگاه‌ها و دیگر فرآورده‌های صنعتی گسترش داده‌اند.

خبرنگار رویترز در عین حال اعلام کرده است که اطلاعات کاملا دقیقی درباره سطح این همکاری‌ها در حال حاضر در دسترس نیست.

همین گزارش در ادامه می‌افزاید که تانکر فارست با پرچم ایران در حرکت بوده و حدود ۲۷۰ هزار بشکه سوخت را از خاورمیانه به سمت ونزوئلا حمل کرده است. این نفتکش پس از ورود به آب‌های ونزوئلا، مسیر خود را به سمت بندر ال پالیتو، واقع در شمال ونزوئلا ادامه داده است.

اطلاعات منتشر شده از سوی “رفینیتیو آیکن”   حکایت از آن دارد که نفتکش فارست پس از عبور از اقیانوس اطلس و دریای کارائیب بدون هیچ‌گونه مشکلی وارد آب‌های ونزوئلا شده است.

دو تانکر ایرانی دیگر به نام‌های فاکسون و فورچون نیز با عبور از مسیر مشابهی، راه خود را به سوی آب‌های ونزوئلا ادامه می‌دهند. پیش بینی می‌شود که این دو تانکر نیز در نخستین روزهای ماه اکتبر به آب‌های ونزوئلا برسند.

خبرگزاری رویترز به افزایش مناسبات بازرگانی و همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و ونزوئلا به‌رغم تحریم‌های آمریکا اشاره کرده است. گفته می‌شود که آمریکا هیچ اقدامی برای مانع شدن از ورود تانکر فارست به آب‌های ونزوئلا انجام نداده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.