بانک‌ها حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارند

رئیسی: احیای بافت‌های فرسوده با کمک مردم انجام شود

رئیس‌جمهوری: ایرانی‌هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه‌مند کمک به کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند

شهروند آنلاین: امروز یزد در دوازدهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهوری کشورمان در جریان سفر به این استان است.

در دوازدهمین سفر استانی هیأت دولت به استان یزد، شهرستان‌های ابرکوه و مهریز میزبان وزیر جهاد کشاورزی هستند. شهرستان‌های خاتم و مروست نیز در این سفر میزبان وزیر بهداشت همچنین معاون وزیر راه‌وشهرسازی خواهند بود.

یزد به‌عنوان مرکز استان و شهرستان اشکذر نیز میزبان وزیر گردشگری هستند. شهرستان‌های بافق و بهاباد نیز میزبان وزیر اقتصاد و معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت هستند.

شهرستان میبد نیز در روز جمعه میزبان وزیر راه‌وشهرسازی و شهرستان تفت هم میزبان وزیر نیرو خواهند بود و اردکان، میزبان وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت ملی گاز هستند.

وزرا و معاونان آنها به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار دولت به این شهرستان‌ها سفر می‌کنند و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، چند بازدید از پروژه‌های صنعتی، معدنی، فرهنگی، ورزشی و…. شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های وزرا و معاونان آنها به استان یزد است.

بازدید رئیس‌جمهوری از کارگاه احیای بنای تاریخی در یزد

رئیس‌جمهوری ظهر جمعه از کارگاه احیای بنای تاریخی در یزد بازدید کرد و گفت: «بهترین روش احیای بافت‌های فرسوده و سنتی احیا به‌وسیله مردم است.»

رئیس‌جمهوری، مردم یزد را خیر دانست و گفت: «ایرانی‌هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه‌مند کمک به کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند.»

او افزود: «بهترین روش برای احیای بافت‌های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آنها خودشان اینکار را انجام دهند.»

مجموعه مورد بازدید، سال‌ها پیش یک کارخانه تولیدی و در حال تخریب بود که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار است به هتل سنتی ۵ ستاره تبدیل شود.

رئیس‌جمهوری به بافت تاریخی یزد رفت

سیدابراهیم رئیسی صبح جمعه در دوازدهمین سفر استانی خود به استان یزد سفر کرد و در ادامه بازدیدهای سرزده، به بافت تاریخی یزد رفت.

رئیس‌جمهوری با حضور در مسجد جامع یزد، پای حرف‌های مردم یزد نشست و با آنها گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری از نیروگاه خورشیدی فهرج بازدید کرد

سیدابراهیم رئیسی صبح جمعه در دوازدهمین سفر استانی خود که به مقصد یزد انجام شد، چهارمین بازدید سرزده خود را از نیروگاه خورشیدی فهرج انجام داد.

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی فهرج با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور اظهار داشت: «باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تامین کرد. استان یزد به‌دلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.»

رئیس‌جمهوری با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد تاکید کرد: «این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.»

رئیسی همچنین بر حمایت از ساخت پنل‌های خورشیدی در استان یزد تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری از بزرگ‌ترین کارخانه تعطیل استان یزد بازدید کرد

رئیس‌جمهوری در سومین بازدید سرزده خود در سفر به استان یزد به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های ریسندگی استان که بیش از دو دهه تعطیل است، رفت.

 کارخانه‌های یزد نماد خنثی‌سازی تحریم‌ها هستند

سیدابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید سرزده از یک کارخانه برق در یزد اظهار داشت: «این کارخانه نمونه یک کار موفق است که توانسته با همت و تلاش به فناوری پیچیده تولید تابلوهای برق دست پیدا کند.»

او عنوان کرد: «معلوم می‌شود این کارخانه در مقابل تحریم‌هایی که می‌خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کنند، توانسته با همت و تلاش، تابلوهای برق باکیفیت برتر ارایه دهد.»

رئیسی ادامه داد: «این کارخانه یکی از نمونه‌های موفق تولید محصولات داخلی است که انواع تابلوهای برق صنعتی را در داخل کشور طراحی، تولید و به اقصی نقاط جهان صادر می‌کند.»

بانک‌ها حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارند

رئیس‌جمهوری در بازدید از کارخانه‌های ریسندگی تعطیل شده خوش‌ریس یزد که هشت سال تعطیل و متروکه بوده است، گفت: «هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد.»

سیدابراهیم رئیسی، صبح جمعه در بازدید از یکی از کارخانجات ریسندگی یزد که هشت سال تعطیل بوده است، با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی اظهار داشت: «هرچه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.